شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

احداث اکوکمپ و سافاری حصارگلی در پیشوای ورامین آغاز شد

0 انتشار:

صدای میراث: عملیات اجرایی یکی از وسیع‌ترین اکوکمپ‌ها و سافاری‌های خاورمیانه صبح دیروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انوشیروان محسنی استاندار تهران، حسین کاغذلو فرماندار ورامین و جمعی از مدیران در پیشوای ورامین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری پارس سپنتا، اکوکمپ و سافاری حصارگلی که نام آن به دلیل نزدیکی با روستایی به همین نام انتخاب شده است، در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار و با سرمایه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سه فاز به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

گفتنی است، فاز اول این اکوکمپ کویری – گردشگری شامل فضای اقامتی با گنجایش بیش از یکصد گردشگر، رستوران، فضاهای تفریحی، ورزشی و طبیعی متعدد است که تا بهار سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه‌گذار و مجری این پروژه نیز شرکت توسعه گردشگری پارس سپنتا است که با حمایت و همکاری هلدینگ گردشگری مارکوپولو اقدام به احداث این مجموعه کرده است.

فاز دوم و سوم اکو کمپ و سافاری حصار گلی ورامین نیز شامل هتل کویری، رستوران سنتی، شربت خانه، حمام ایرانی، دهکده اقلیمی، مزرعه کشاورزی، مزرعه گل و پیست سافاری است.

شهرستان ورامین بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری دارد که حدود ۸۰ اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده است. آب انبار حصار گلی، تپه شغالی، تپه سفالین پیشوا، مسجد جامع ورامین، روستای خاوه، تالاب بند علیخان، یخچال حصار کوچک و… از مهمترین جاذبه‌های تاریخی – فرهنگی و گردشگری ورامین است.

اکوکمپ کویری حصارگلی نیز در نزدیکی منطقه حقاظت شده و پارک ملی کویر قرار دارد. کاروانسرای قصر بهرام، عین‌الرشید و دیرگچین نیز یکی از پتانسیل‌های برجسته این منطقه برای توسعه اکوتوریسم است.

یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، گرگ، کفتار راه‌راه، گربه شنی، روباه قرمز، روباه شنی، جبیر، کل‌وبز، قوچ ومیش، شغال، سیاهگوش، موش دوپا، بزمچه، عقاب طلایی، درنا، گربه شنی و… نیز از جمله گونه‌های حیات‌وحش در پارک ملی کویر است.

اکوکمپ حصار گلی همچنین قرار است در راستای مسئولیت اجتماعی و به عنوان نذر طبیعت در محدوده کویر مرکزی و پارک ملی کویر ۱۰ برکه و آبشخور با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست برای پرندگان مهاجر و حیات‌وحش احداث کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید