جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

احداث مجموعه گردشگری روستای درک در سیستان و بلوچستان

0 انتشار:
صدای میراث: کلنگ احداث مجموعه گردشگری روستای درک در سیستان و بلوچستان با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر زمین خورد.

به‌گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، مجموعه گردشگری روستای درک در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با کاربری اقامتی، پذیرایی و تفریحی احداث می‌شود. این مجموعه با ۲۲ واحد اقامتی به‌شکل سنتی طراحی شده است.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه کلنگ‌زنی این مجموعه گردشگری، از استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه گردشگری خصوصاً گردشگری طبیعی نام برد و بر توسعه و تأمین زیرساخت‌های گردشگری در این استان خصوصا در منطقه چابهار تأکید کرد.

او با تأکید بر توسعه گردشگری چابهار از این منطقه به‌عنوان محل تلاقی نخل، کویر و سواحل زیبای دریای عمان نام برد و گفت: این مواهب الهی یک فرصت بینظیر برای گردشگری استان سیستان و بلوچستان است.

مونسان همچنین از حمایت‌های دولت تدبیر و امید از حوزه گردشگری خبر داد و گفت: دولت نگاه جدی به حوزه گردشگری دارد و در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان توسعه و تأمین زیرساخت‌های گردشگری از اقدامات مهمی است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌ شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در حاشیه این مراسم با سرمایه‌گذار این مجموعه گفت و گو و بر حمایت‌ سازمان میراث‌فرهنگی از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تأکید کرد.

احمد‌علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در هنگام کلنگ زنی این مجموعه گفت: امیدوارم با افتتاح این مجموعه گام بزرگی برای توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان است برداشته شود.

وی افزود: امید است با احداث این مجموعه و نیز تأمین زیرساخت‌های گردشگری شاهد افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه باشیم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید