چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های خارج از محدوده مرکز شهر قزوین در ایام نوروز ۹۸

0 انتشار:

صدای میراث: به منظور جلوگیری از ترافیک شهری در ایام نوروز ۹۸ از ظرفیت‌های پارکینگ‌های خارج از محدوده مرکز شهر استفاده خواهد شد.

علیرضا خزائلی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با همکاری و همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای رفاه حال گردشگران ورودی به شهر در ایام نوروز ۹۸ از پارکینگ‌های خارج محدوده مرکز شهر همچون پارکینگ مجتمع مهر و ماه، طالقانی، نادری و… استفاده خواهد شد که با توجه به ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به مسافران مسیرهای گردشگری متنوعی برای گشت آنها تعریف می‌شود.

خزائلی افزود: میراث فرهنگی استان قزوین با استقبال از این برنامه طبق همراهی که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری دارد در اتوبوس‌های مستقر در این پارکینگ‌ها خدمات گردشگری از جمله توزیع اقلام تبلیغاتی مورد نیاز، راهنمای بلد محلی، فیلم‌های معرفی قزوین را ارائه می‌دهد تا مسافران بدون دغدغه برای جای پارک با وسایط نقیله عمومی جهت تردد به صورت سازماندهی شده از بناهای تاریخی و فضاهای فرهنگی قزوین بازدید نمایند.

وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به فعالیت‌های این معاونت برای کاهش ترافیک در نوروز ۹۸ ابراز داشت: با توجه به ازدیاد تردد شهروندان و مسافرین در ایام نوروز و تجربه موفق بهره‌برداری از پارکینگ‌های خارج از محدوده مرکز شهر که در طی برنامه‌های گذشته صورت گرفته بود برنامه بهره‌برداری از این پارکینگ‌ها با ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در این مراکز برای نوروز ۹۸ کلید خورد تا گردشگران با پارک خودرو در محل مناسب از وسایط نقلیه عمومی حاضر در پارکینگ‌ها برای گشت در شهر استفاده نمایند.

میزانی در ادامه عنوان کرد: با اطلاع رسانی که توسط این معاونت با همکاری میراث فرهنگی صورت می‌گیرد پارکینگ‌ها معرفی و اتوبوس‌های گردشگری که مجهز به وسایل سمعی و بصری هستند با همراهی راهنمایان محلی و دریافت اقلام تبلیغاتی معرفی قزوین در سطح بافت تاریخی تردد کرده و از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر بازدید خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یادآور شد: همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با این طرح و ارائه مسیرهای گردشگری مناسب می‌تواند به معرفی بهینه این شهر تاریخی کمک کرده و لحظه‌های خوبی را برای آنها به ارمغان آورد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید