جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

اعتراف معاون گردشگری به افول گردشگری ایران/ولی تیموری: فعالان گردشگری مستاصل شده‌اند/بیکاری گسترده در کمین صنعت گردشگری ایران است  

0 انتشار:

صدای میراث: وضعیت گردشگری ایران از مرحله بحران خارج و به مرحله ویرانی رسیده است. ولی تیموری معاون گردشگری کشور صبح امروز در دیدار با رییس فراکسیون گردشگری مجلس از افول گردشگری ایران سخن گفت.

معاون گردشگری براساس آنچه وزارت میراث فرهنگی برای رسانه‌ها ارسال کرده است از لزوم حمایت ملی برای بقاء و حتی حیات دوباره صنعت گردشگری ایران سخن گفت و خطاب به محمدرضا دشتی اردکانی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس از لغو سفر گردشگران خارجی به ایران در پی حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال ۹۸ و پس از آن شیوع بیماری کرونا در کشور خبر داد که به تعبیر او منجر به افول گردشگری ایران در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی شد.

او به رییس فراکسیون گردشگری مجلس اطلاع داده است که به دلیل نبود امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت در بخش گردشگری فعالان حوزه گردشگری مستاصل شده‌اند و بیم آن می‌رود که روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان حوزه گردشگری به تلاطم بیشتر در فضای کسب و کار گردشگری بیانجامد.

برهمین اساس معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی از رییس فراکسیون گردشگری مجلس خواسته است که به منظور احیای دوباره گردشگری بخشودگی مالیاتی و هزینه‌های تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا ضروری است که انجام این تدابیر نیز نیازمند حمایت ملی و یاری تمامی نهادهای فرابخشی مرتبط با موضوع سفر است.

او اعتراف کرده است که تاکنون حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع‌دستی کشور صورت نگرفته و برغم مکاتبات و گزارش‌های ارسالی به مراجع مختلف، هیچگونه تمایزی نسبت به فعالان این حوزه در مقایسه با سایر حوزه‌ها که البته زمان بسیار کوتاهی با بحران بوجود آمده مواجه بودند، قائل نشده‌اند.

معاون گردشگری به رییس فراکسیون گردشگری مجلس پیشنهاد کرد: با ارایه تسهیلات با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یکساله و برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع‌دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، همچنین امهال یکساله باز‌پرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینه‌های فعالان این دو حوزه در سالجاری جان دوباره به صنعت گردشگری کشور بخشیده شود.

سکاندار اصلی سیاستگذاری در بخش گردشگری کشور حالا که صنعت گردشگری ایران رو به نابودی گذاشته است و حتی شعار درمانی نیز نتوانسته است صنعت گردشگری ایران را از خطر سقوط در بحران‌های ایجاد شده برهاند، از رییس فراکسیون گردشگری مجلس خواسته است با توجه به رکود صنعت گردشگری و زیان‌های وارد شده به فعالان این صنعت، خصوصا در اثر بحران کرونا و به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت عبور از بحران، فراکسیون گردشگری مجلس رسیدگی مسائل و مشکلات صنعت گردشگری ایران را مورد توجه قرار دهد.

اما پاسخ «محمدرضا دشتی اردکانی»رئیس فراکسیون گردشگری مجلس به ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی نیز در نوع خود جالب است.

او گفته است: کمک‌های بلاعوض به فعالان گردشگری آسیب دیده از بحران جاری باید در بودجه سال آینده دیده شود و شخصا این موضوع و پیشنهادات معاون گردشگری را از طریق فراکسیون گردشگری مجلس پیگیری می‌کند.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید