صدای میراث: شکایت حسین علوی از صدای میراث به دلیل انتشار گزارش های انتقادی از شیوه مدیریتی مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد و اتفاقات این مجموعه زیر نظر وزارت میراث فرهنگی در هفتههای اخیر که با انتقاد خبرنگاران و روزنامهنگاران حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مواجه شد، منجر به واکنش انجمن صنفی روزنامهنگاران ایران نیز شد.
رییس انجمن صنفی روزنامهنگاران ایران با اطلاع از شکایت مطرح شده از سوی مدیر مجموعه سعدآباد علیه صدای میراث، با اعلام حمایت از فعالیت حرفهای رسانهها و روزنامه نگاران به صدای میراث اعلام کرد: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران براساس توافقنامه دو جانبه با اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران حمایتهای حقوقی لازم از سایت صدای میراث و مدیرمسئول این سایت را انجام می دهد.
اکبر منتجبی گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران براساس تفاهمنامه امضاء شده با اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران حمایت حقوقی از روزنامه نگاران و رسانه ها را در قبال شکایات مطرح شده انجام می دهد.
محمد باریکانی، مدیرمسئول صدای میراث نیز با ابراز قدردانی از حمایت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران و اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران در حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرد: مشخص نیست دلیل شکایت آقای علوی، مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد از صدای میراث آن هم با عنوان افتراء و نشر اکاذیب به چه دلیل بدون اطلاع وزیر میراثفرهنگی، معاون میراث فرهنگی کشور و معاونت حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته است. این در حالی است که هرگونه شکایت حقوقی در حوزه میراث فرهنگی باید با اطلاع و تصمیم و نظر مثبت مسئولان این وزارتخانه صورت بگیرد.
او افزود: اگرچه هنوز پرونده شکایت مطرح شده از خود را مشاهده نکرده ام اما به نظر می رسد شکایت مدیر سعدآباد از صدای میراث و بنده به دلیل انتشار گزارشهای چند هفته گذشته صدای میراث از وضعیت موزههای این مجموعه و برخی انتقادات به شیوه مدیریتی سعدآباد صورت گرفته باشد.
مدیرمسئول صدای میراث با تاکید بر این که نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده در شورای حل اختلاف با اصرار مدیر سعدآباد به پیگیری شکایت به نتیجه نرسید افزود: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان وزارت میراثفرهنگی انتظار میرود که لااقل در حوزه برخورد مدیران خود با رسانه های این حوزه اندکی حساسیت داشته باشند و از مدیران خود بخواهند که به جای شکایت از رسانههای حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با هدف حفاظت از آثار و داشته های فرهنگی اقدام به اطلاع رسانی موضوعات این حوزه می کنند، اندکی درخصوص شیوههای مدیریتی خود در مجموعههای تحت اختیارشان تامل کنند و از انتقادات برای رفع مسایل و مشکلات این حوزه استفاده کنند.