جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

افزایش گردشگران چهارمحال و بختیاری در تابستان

0 انتشار:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از ورود و افزایش مسافران داخلی و خارجی به این استان در تابستان سال جاری خبر داد.

مجید نظری دهکردی در دومین ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در سال جاری تأکید کرد: با توجه به بارش های فراوان امسال و سرسبزی طبیعت این استان به طور یقین حجم انبود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به مقصد بام ایران هدایت می شود.

وی افزود: اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری نسبت به برنامه ریزی مطلوب برای پذیرش و میزبانی از این مسافران اقدام کنند.

نظری دهکردی تصریح کرد: بدنبال بارش ۸۲۵ میلیمتری ناشی از ۳ موج بارش سیل آسای امسال در چهارمحال و بختیاری ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نوروزی به این استان کاهش یافت.

وی بیان داشت: تلاش می شود با هماهنگی فرمانداران شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری و تزریق به موقع و کافی اعتبارات بخشی از خسارت های ناشی از این بارندگی ها در استان را جبران کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز امسال افزون بر ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار مسافر با ۹۵ هزار و ۱۹۶ خودرو در این استان تردد داشته اند.

مهرداد جوادی اضافه کرد: در نوروز امسال ۶۹۱ هزار و ۸۷۹ نفر مسافر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.

وی عنوان داشت: برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال توزیع ۲۰۰ هزار قلم انواع وسایل تبلیغاتی بین آنان توزیع شد.

جوادی اظهار کرد: در این مدت ۱۰۰ تخته سیاه چادر عشایری و افزون بر ۲۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری دایر شد.

وی ادامه داد: اختصاص یک قطعه زمین مناسب برای راه اندازی مرکز اطلاع رسانی ویژه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در استان قرار گیرد.

افزوده می شود، در این نشست دبیران کمیته های ۱۰ گانه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری بخشی از عملکرد خود در نوروز ۱۳۹۸ را ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری از مهمترین مقاصد گردشگری برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید