شنبه, ۰۴ فروردین, ۱۴۰۳

انتقاد شدید رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی/مرد بحران نیستید و گردشگری را ذلیل کردید/چه کسی به دنبال رانت تبدیل آپارتمان‌ها به هتل در بلبشوی گردشگری است؟/دولت با تصویب پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی ورشکستگی هتل‌ها را تسریع می‌کند 

1 انتشار:

صدای میراث: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد شدید از سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی در بخش گردشگری و تصمیمات اخیر این وزارتخانه در موضوع سفر و ایجاد سرویس هتل‌ها که براساس آن آپارتمان‌ها می‌توانند خدمات هتلی ارایه دهند، خطاب به مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کاری نمی‌کنید. کاری هم نمی‌توانید کنید. نشان دادید که مرد بحران نیستید و به گردشگری کشور لطمه زده‌اید.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با صدای میراث از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست دست از سر صنعت گردشگری بردارند از سر راه بخش خصوصی این صنعت کنار بروند تا فعالان این بخش خود فکری به حال وضعیت وخیم این صنعت در کشور کنند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خطاب به مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی تاکید کرد: صنعت گردشگری ایران را بیش از آنچه اکنون بر سر این صنعت آمده است ذلیل‌تر نکنید.

رفیعی به مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: همین که ریاست داشته باشید و به «کیا بیای» خود برسید و جلسات‌تان را برگزار کنید کافی است و خواهش ما از شما این است که صنعت گردشگری را ذلیل‌تر نکنید.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران این انتقادات را پس از آن مطرح کرد که پیشنهاد تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل زیر عنوان «سرویس هتل» از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به هیات دولت رفته است تا پس از تصویب این هیات آپارتمان‌های مسکونی نیز خدمات هتلینگ ارایه کنند.

هتل‌ها خالی است و پیشنهاد تبدیل آپارتمان به هتل را به دولت می‌فرستند

رفیعی به صدای میراث گفت: مسئولان وزارت میراث فرهنگی تصمیمات عجیبی می‌گیرند که در دکان هیچ عطار و بقالی یافت نمی‌شود.

او افزود: هتل‌ها، مهمانسراها و اقامتگاه‌های بومگردی‌ کشور کاملا خالی است و بعد آقایان آمده‌اند خانه مسافر را هم به خدمات اقامتی افزوده‌اند که فعالیت آن‌ها کاملا خارج از قواعد هتلداری است و از آن بدتر پیشنهاد تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل را هم به دولت فرستاده‌اند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با طرح این پرسش که کدامیک از این اقدامات وزارت میراث فرهنگی برای صنعت گردشگری و دارایی‌های این صنعت مفید است؟ افزود: هتل‌ها و مراکز اقامتی دارایی‌های ملی ایران هستند که با چنین تصمیماتی از بین می‌روند.

او تصمیم دیگر وزارت میراث‌فرهنگی برای دادن مجوز به علاقمندان فعالیت مجازی در صنعت گردشگری کشور را خلاف تمامی قوانین و مقررات پیشین در ارتباط به دادن مجوز به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اعلام کرد و گفت: مسئولان وزارت میراث فرهنگی هدایت صنعت گردشگری کشور را بلد نیستند و قوانینی گذاشته‌اند که هر فردی در فضای مجازی بخواهد فعالیت گردشگری کند به او مجوز بدهند. اما سوال ما این است که تکلیف هزاران دفتر خدمات گردشگری با این قوانین جدید چه خواهد شد؟

حرمت‌الله رفیعی تاکید کرد: اگر مجوز دادن برای فعالیت مجازی در صنعت گردشگری تصمیم درستی است پس باید گفت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از همان ابتدا که ارایه مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی کشور را منوط به داشتن دفتر و ده‌ها پرسنل فعال در این بخش کرده بود، رفتار خلاف قانون داشته است.

وزارت میراث‌فرهنگی پیکره صنعت گردشگری ایران را تضعیف کرده است

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تاکید بر این که تصمیمات وزارت میراث فرهنگی و معاونت گردشگری آن وزارتخانه در هدایت صنعت گردشگری کشور به این صنعت و فعالان بخش خصوصی کشور لطمه زده است گفت: تمام طرح‌ها و لوایح و بخشنامه‌ها و هر تصمیمی که وزارت میراث فرهنگی و مسئولان این وزارتخانه برای صنعت گردشگری گرفته‌اند در جهت تضعیف پیکره گردشگری کشور بود.

او از رسانه‌ها درخواست کرد تمامی گفت‌وگوها و مصاحبه‌های مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با موضوع گردشگری را طی یکسال گذشته مرور کنند تا مشخص شود آن‌ها چه کار مثبتی غیر از سر دادن شعار در بخش گردشگری انجام داده‌اند؟

رفیعی همچنین در واکنش به پیشنهاد اخیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل که اکنون در هیات دولت است، افزود: نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد. مراکز اقامتی ایران در حال زیاندهی و ورشکستگی هستند و دولت نباید با تصویب پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی اجازه تسریع در ورشکستگی هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی کشور را بدهد تا محافل غیرقانونی ایجاد شوند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همچنین با طرح این پرسش که باید دید چه کسی مبدع و طراح و پیشنهاد دهنده تبدیل آپارتمان‌های شخصی به هتل است؟ گفت: باید دید شخصی که پیشنهاد دهنده این تصمیم است به دنبال چه رانتی در فضای بلبشوی فعلی در مدیریت گردشگری کشور است.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. نظر ایشان در خصوص ۲میلیارد و یک میلیارد هشتصد میلیون تومان و …که از ابتدای اسفند به منظور حمایت از تبلیغات گردشگری و برگزاری نمایشگاه و …به حسابشان منظور شد چیست؟

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید