چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

بررسی نورپردازی سه‌بعدی در تخت‌جمشید با مشارکت اتریشی‌ها

0 انتشار:
صدای میراث: اجرای نورپردازی سه‌بعدی (تری‌دی مپینگ) در مجموعه فرهنگی‌تاریخی تخت‌جمشید با مشارکت یک شرکت اتریشی در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بررسی شد.
به گزارش سازمان میراث فرهنگی، نمایندگانی از شرکت توسعه گردشگری ایران به‌همراه یک شرکت اتریشی تحت سرپرستی انجمن دوستی ایران و اتریش با علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیدار کردند.

در این دیدار که محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور نیز حضور داشت، ضمن بررسی سوابق و تجربیات این شرکت اتریشی در خصوص اجرای تری‌دی مپینگ در اماکن تاریخی و موزه‌ها، درباره اجرای این کار خلاقانه و هنری در مجموعه تخت‌جمشید مذاکره شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با استقبال از اجرای کارهای خلاقانه در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌-تاریخی به تشریح اهمیت این‌گونه اقدامات پرداخت و گفت: اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌تواند به زیباسازی هرچه بیشتر بنای موزه‌ها و نیز معرفی آن‌ها به علاقه‌مندان کمک کند و طرح پیشنهادی این شرکت نیز برای اجرا باید مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست همچنین در خصوص خدمات گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری از سوی شرکت اتریشی و شرکت توسعه گردشگری ایران تبادل نظر شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید