سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

به دنبال معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری هستیم

0 انتشار:

جمشید حمزه‌زاده

ایسنا – رییس جامعه هتلداران ایران گفت: معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری را دنبال می کنیم که در در دستور کار مجلس است و انتظار داریم نمایندگان در این زمینه همکاری کنند که این مسئله اصلاح شود و نه تنها هتل ها، بلکه همه تاسیسات در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

جمشید حمزه‌زاده در همایش فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: استان کرمان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور است و با توجه به اهمیت این استان در صنعت گردشگری، می تواند یکی از محورهای توسعه قرار بگیرد و باید به این بخش اهمیت ویژه ای داد.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای توسعه گردشگری استان کرمان افزود: آمادگی فراهم کردن علاقمندی افراد خاص و کشورهای خاص از جمله دایر کردن رستوران های چینی، ژاپنی و … در هتل پارس کرمان را داریم.

حمزه‌زاده تصریح کرد: توانمندسازی بخش خصوصی و تشکل های گردشگری، دادن جایگاه مناسب به این تشکل ها و … سال های سال از خواسته های بخش خصوصی بوده است که در برنامه ششم توسعه و ابلاغیه وزیر مبنی بر واگذاری بخشی از کارهای اجرایی را به تشکل های گردشگری داشته اند.

وی بیان کرد: معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری را دنبال می کنیم که در در دستور کار مجلس است و انتظار داریم نمایندگان در این زمینه همکاری کنند که این مسئله اصلاح شود و نه تنها هتل ها، بلکه همه تاسیسات در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

ریس جامعه هتلداران ایران گفت: امیدواریم با تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی، بخش خصوصی حضور موثری داشته باشد و برگزاری اینگونه همایش ها با حضور مسوولان استان مطمئنا به توسعه گردشگری و معرفی امکانات و قابلیت های استان کمک می کند.

به گزارش ایسنا، “فریدون فعالی” سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این همایش گفت: بنده بعد از چهار استان به کرمان آمده‌ام و می گویم کرمان را می توان نقطه عطف گردشگری ایران نامید زیرا پتانسیل و ظرفیت های زیادی دارد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید