شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تقدیر فعالان صنعت گردشگری از وزارت کار برای تعویق انتخابات انجمن ایران/فعالان گردشگری: کارشناسان بیطرف بروز تخلف در روند برگزاری انتخابات انجمن ایران را بررسی کنند

0 انتشار:
 

صدای میراث: فعالان صنعت گردشگری کشور و دفاتر خدمات مسافرتی عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با ارسال نامه‌ای به وزارت کار از عملکرد مدیران آن مجموعه در به تعویق انداختن انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران قدردانی کردند.

هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هایی و جهانگردی ایران درست در استانه برگزاری مجمع عمومی دور دوم این انجمن با هدف برگزاری انتخابات جدید آن هم به صورت مجازی، اقدام به حذف اعضای منتقد به عملکرد این مجموعه به بهانه نپرداختن حق عضویت از عضویت در این مهمترین و پرتعدادترین انجمن فعال در بخش گردشگری کشور کرده بود.

عملکرد ضعیف هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در دوران کرونا و پیگیری نکردن حق صنفی از سوی هیات مدیره این انجمن در موضوع مالیات‌ها، فعالیت‌های موازی با مجموعه گردشگری کشور و همچنین مقابله نکردن با رانت‌های موجود در صنعت گردشگری که به سود چند مجموعه انگشت شمار تمام شده است، بزعم فعالان گردشگری موجب انتقادات گسترده اعضاء به عملکرد هیات مدیره این انجمن شده بود.

با این حال هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران بدون توجه به انتقادها و اعتراض‌های اعضای وابسته خود در یک تصمیم عجولانه و پس از حذف اعضای منتقد اقدام به اعلام تاریخ برگزاری انتخابات کرد. اعضای انجمن ایران پیشتر اعلام کرده بودند که این انتخابات شائبه مهندسی و تقلب دارد. انتخابات انجمن ایران قرار بود روز گذشته بصورت مجازی و با تصمیم هیات مدیره فعلی و البته تاریخ مصرف گذشته که تنها با حکم ستاد ملی کرونا ابقاء شده بود نه با برگزاری انتخابات، برگزار شود.

چند روز پیش از اعلام یکجانبه برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اما، اعضای این انجمن در نامه‌ای به وزیر کار درخواست کرده بودند که به دلیل حذف اعضای منتقد از عضویت در این انجمن به بهانه پرداخت نشدن حق عضویت آن هم در شرایط کرونایی کشور و همچنین شائبه تقلب و مهندسی در انتخابات این مجموعه به دلیل حذف منتقدین، وزیر کار دستور ملغی شدن این انتخابات تا ماه‌های آینده را صادر کند.

پس از ارسال این نامه برخی اعضای انجمن ایران نیز با طرح دعوی علیه هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در وزارت کار درخواست بازگشت تمامی اعضای خلع عضویت شده انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را مطرح کردند.

پیگیری اعضای انجمن ایران سرانجام منجر به برپایی یک جلسه در وزارت کار با حضور معاون وزیر کار و مدیرکل سازمان‌های کارگری وزارت کار و همچنین نماینده کانون عالی کارفرمایان کشور با حضور اعضای منتقد و نمایندگان انجمن ایران شد و سرانجام وزارت کار اعلام کرد که هیات مدیره فعلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران باید انتخابات هیات مدیره را تا یکماه اینده و رسیدگی به شکایات به تاخیر بیاندازد. همچنین قرار شد که تمامی اعضای خلع عضویت شده از انجمن ایران براساس تصمیم هیات مدیره فعلی به عضویت این انجمن بازگردانده شوند و پس از آن انتخابات با حضور همه اعضاء بصورت عادلانه و با حضور نمایندگان وزارت کار بصورت مجازی یا حتی حضوری برگزار شود.

پس از اعلام این خبر در صدای میراث، حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در واکنشی عجیب به یک رسانه حوزه گردشگری اعلام کرد که انتخابات انجمن ایران در تاریخ مقرر برگزار می‌شود و بدون نام بردن از خبر منتشر شده در صدای میراث اعلام کرد: «خبرهای منتشر شده در سایت ها و شبکه‌های مجازی درخصوص به تعویق افتادن انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران کذب محض است.»

پس از انتشار این خبر، میرقاسمی یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تماس با صدای میراث اعلام کرد که این انجمن موضوع شکایت از سایت صدای میراث را در دستور کار قرار می‌دهد. این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همچنین در تماس خود مدعی شد که سایت صدای میراث به دلیل اطلاع‌رسانی در موضوع انتخابات انجمن ایران، اقدام به ایجاد تنش در روند برگزاری انتخابات این مجموعه کرده است و به همین دلیل موضوع شکایت از صدای میراث در هماهنگی با حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در دستور کار است.

ادعاهای مسئولان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران علیه صدای میراث در شرایطی مطرح شد که این سایت با تاکید بر رسالت حرفه‌ای خود در روند اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری اقدام به انتشار گزارش هایی از آخرین وضعیت برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای اطلاع فعالان صنعت گردشگری کشور کرده است.

وزارت کار اکنون برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را تا پایان رسیدگی به شکایت اعضای این مجموعه از اقدامات هیات مدیره انجمن ایران و بازگرداندن اعضای خلع عضویت شده به تعویق انداخته است.

فعالان صنعت گردشگری نیز که پیشتر از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته بودند انتخابات انجمن دفاتر مسافرتی ایران به تعویق بیفتد، همین امروز با صدور نامه‌ای به مسئولان وزارت کار، از توجه به این درخواست تقدیر و تشکر کردند.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن به صدای میراث ارسال شده است بدین شرح است: «بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی جمعی از اعضای خانواده گردشگری، از مسئولان محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بویژه جناب دکتر رعیتی‌فرد معاون محترم وزیر و جناب مهندس یوسفی مدیرکل محترم سازمان‌های کارگری و کارفرمایی اعلام می‌گردد که اعتراضات به حق و درخواست دلسوزانه جمعی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی را با صبوری شنیدند و با موضع‌گیری صریح، قاطع و خردمندانه خود، از انحراف در مسیر انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران جلوگیری به عمل آورده و از بروز بدعتی مخرب (لغو عضویت جمع کثیری از اعضاء به دلایل واهی) که موجب تزلزل در انسجام خانواده گردشگری می‌گردید، ممانعت کردند.»
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «ضمنا چنانچه مسئولان محترم ترتیبی اتخاذ نمایند که روند انتخابات و چگونگی بروز تخلف‌ها، توسط کارشناسان بیطرف که وامدار احدی نباشند، مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد مزید امتنان و ان‌شاءالله مرضی رضای حضرت حق خواهد بود. خداوند، تمامی مسئولان با درایت و دلسوز را مورد لطف بیکران خویش قرار دهد.»

برغم اقدام وزارت کار در جلوگیری از برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اما رییس هیات مدیره این انجمن دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای عجیب اعلام کرده است که «به دلیل آماده نبودن شرکت مجری برگزاری انتخابات مجازی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، این انتخابات به زمان دیگری موکول شده است.»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید