دوشنبه, ۰۶ فروردین, ۱۴۰۳

حجم صادرات صنایع‌دستی ایران ۲۸۹ میلیون دلار است/روشی برای سنجش حجم صادرات چمدانی صنایع‌دستی نداریم

0 انتشار:

صدای میراث: معاون‌صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی در یک گفت وگوی تلویزیونی با شبکه استانی افلاک لرستان با اعلام این که میزان صادرات صنایع‌دستی براساس آمار گمرکات کشور ۲۸۹ میلیون دلار است گفت: برای صنایع‌دستی از ابتدای زنجیره تولید تا فروش با نگاه تجاری‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

پویا محمودیان اعلام کرد: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی یکی از هدف‌گذاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

او گفت: یکی از مزیت‌های اشتغال در صنایع‌دستی نیاز به سرمایه کم برای ایجاد کسب و کار پایدار نسبت به بقیه کسب‌و‌کارها است.

محمودیان وظیفه اصلی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را سیاستگذاری، حمایت و نظارت دانست و افزود: به‌ عنوان دولت در سیاستگذاری موظف به تسهیل کسب‌و‌کار، برای فرصت‌سازی به‌ منظور اشتغال و رونق اقتصادی برای ذی‌نفعان حوزه صنایع‌دستی هستیم که بیش ۲میلیون هنرمند را شامل می‌شود.

او افزود: در طرح تجاری‌سازی که با اولویت در سال ۹۷ آغاز شده است، پیشبرد طرح شبکه‌سازی تمامی زنجیره تولید، آموزش، ترویج و فروش صنایع‌دستی مدنظر قرار گرفته است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی میزان صادرات صنایع‌دستی را بر اساس آمار گمرکات کشور ۲۸۹ میلیون دلار دانست و گفت: بخش عمده از صادرات صنایع‌دستی به صورت چمدانی است که روشی برای سنجش آمار صادرات آن وجود ندارد.

او در خصوص سرانجام ثبت جهانی بروجرد به‌عنوان شهر جهانی ورشو در شهرهای جهانی صنایع‌دستی گفت: تیم کارشناسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جهت رفع نواقص و کارهای اصلاحی و تکمیلی به‌منظور کمک به جهانی شدن این شهر در حال فعالیت است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید