چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

خواست فعالان گردشگری از نمایندگان مجلس: به روز کردن قوانین و حل مشکل بیمه و مالیات

0 انتشار:

صدای میراث: ۴۰ تن از پیشکسوتان صنعت گردشگری ایران عصر دیروز و به همت انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران در نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری با علیرضا محجوب و اسماعیل کواکبیان و حجت‌الاسلام مازنی اعضای کمیسیون امنیت ملی و رییس کمسیون فرهنگی مجلس در هتل پارسیان کوثر حضور یافتند تا مشکلات و چالش‌های صنعت گردشگری را با قانونگذاران کشور مطرح کنند.

در این نشست فعالان صنعت گردشگری به چالش‌ها و مشکلاتی که حضور دفاتر و افراد غیرمجاز در بخش گردشگری، زیر فروشی دفاتر گردشگری، مالیات بردرآمدی که بر فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرتی وضع می شود، همچنین مشکل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کارمندان دفاتر گردشگری، عوارض خروج از کشور، تورهای ورودی و خروجی برای صنعت گردشگری ایران ایجاد کرده‌اند اشاره کردند.

فعالان صنعت گردشگری همچنین از نمایندگان مجلس خواستند چاره ای برای ایجاد نظام صنفی در بخش گردشگری و بررسی و بروز کردن قوانین جدید گردشگری با توجه به حضور استارتاپ‌ها در حوزه گردشگری بیاندیشند.

فعالان صنعت گردشگری از نمایندگان خواستند تا مشکلات دفاتر سفر در زمینه بیمه، مالیات و اختصاص ارز را نیز مرتفع کنند.

پس از این نشست نیز مقرر شده است که جلسات فشرده فعالان صنعت گردشگری کشور با نمایندگان مجلس برگزار شود تا با بررسی بیشتر مشکلات این بخش گامی در جهت حل چالش‌های کلان بخش گردشگری کشور برداشته شود.

فعالان صنعت گردشگری از مدت‌های پیش مشکلات مربوط به بیمه و مالیات‌های سنگین بر بخش گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های این صنعت عنوان کرده بودند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید