صفحه اصلی > تازه‌ترين‌ها : تغییر رییس روابط‌عمومی سازمان میراث‌/خبرنگار اقتصادی واحد مرکزی خبر به میراث فرهنگی رفت

تغییر رییس روابط‌عمومی سازمان میراث‌/خبرنگار اقتصادی واحد مرکزی خبر به میراث فرهنگی رفت

صدای میراث: رییس روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز تغییر کرد و علیرضا بای خبرنگار بخش اقتصاد و انرژی واحد مرکزی خبر به جای او بر روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تکیه زد.

مدت‌ها بود که علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به دنبال فردی برای واگذاری سمت روابط‌عمومی این سازمان بود و حتی صدای میراث مطلع است که مذاکراتی نیز برای یافتن جایگزین قبلی رییس روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آغاز شد که هیچکدام از گزینه‌های پیشنهادی برای این سمت در نظر گرفته نشدند و قرعه فال به خبرنگار گروه نفت و انرژی واحد مرکزی خبر افتاد.

رییس پیشین روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به یک روایت ۱۰ روز پیش از برپایی اجلاس همدان ۲۰۱۸ استعفای خود را به علی‌اصغر مونسان تسلیم کرد و به روایتی دیگر، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مدت‌ها پیش از برپایی این اجلاس مذاکرات برای تغییر او را آغاز کرده بود و رییس سابق روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی نیز پس از اطلاع از این تصمیم رییس سازمان میراث‌فرهنگی استعفای خود را تقدیم مونسان کرد.

گزینه جدید روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دل اقتصاد بیرون آمده است و پیش از این هیچ سابقه‌ فعالیتی در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نداشته و شاید آشنایی اندکی با برخی حوزه های مرتبط با فعالیت‌های سه گانه سازمان میراث‌فرهنگی داشته باشد. با این حال علیرضا بای، خبرنگار واحد مرکزی خبر در حوزه نفت و اقتصاد مدتی نیز خبرنگار واحد مرکزی خبر در کشور هندوستان بود. او براساس حکم علی‌اصغر مونسان ریاست روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را عهده‌دار شده است.

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که از این پس قرار است به عنوان وزارتخانه جدید در کشور کار خود را آغاز کند، اکنون نقشی استراتژیک در کشور ایفاء می‌کند که باید بیش از گذشته موتور حرکت خود را با برنامه‌های کلان کشور هماهنگ کند و ذره‌بین مجلس بر فعالیت این وزارتخانه متمرکز خواهد شد.

صدای میراث اما در آینده نزدیک با آسیب‌شناسی رفتار حرفه‌ای روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی و طرح ایرادات یکی از مهمترین بخش‌های سازمان میراث‌فرهنگی در تصویرسازی و خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران که به کاهش گردشگران ورودی به کشور منتج شده، همچنین به نحوه نگاه این مرکز به فعالیت‌ حرفه‌ای در حوزه خبر و رسانه، بدون نیاز به تشکیل هسته‌های همسو و حذف و کنار گذاشتن رسانه‌های منتقد از برنامه‌های این سازمان با هدف خبرسازی یکجانبه بدون در نظر گرفتن نقش رسانه‌های منتقد در بهبود روند اطلاع‌رسانی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اقدام می‌کند.

مقالات مرتبط