پنج شنبه, ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

سفر به بهترین موزه اروپا در اسپانیا / آلیکانته؛ موزه زنده اروپا

1 انتشار:

صدای میراث: موزه باستان‌شناسی آلیکانته در شهر آلیکانته در ایالت والنسیا در کشور اسپانیا سال ۲۰۱۴ توانست عنوان بهترین موزه اروپا در بخش باستان‌شناسی را به خود اختصاص دهد. این موزه تاکنون میزبان آثار وایکینگ‌ها و تمدن مایاها و اکنون میزبان نمایشگاه ایران مهد تمدن‌ها است.

قطعه سنگ خراشنده از ۲۳۰ هزار سال قبل متعلق به غار دربند رشی در گیلان، آثار زرین هخامنشی، آثار دوره ساسانی، آجرهای کتیبه‌دار معبد چغازنبیل از دوره عیلام باستان، آثاری از دوره پارتی و اشکانی تا چینی‌های سفیدآبی دوره صفوی که شاه‌عباس برای تزیین آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به چین سفارش داده بود و اکنون یک‌هزار قطعه از این آثار در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، از جمله اشیای به نمایش درآمده در موزه باستان‌شناسی الیکانته در اسپانیا است.

در این گزارش ویدیویی همراه با حسین عزیزی خرانقی دکترای باستان شناسی و مسئول بخش پیش از تاریخ موزه ملی ایران به موزه باستان‌شناسی آلیکانته در ایالت والنسیا در شهر آلیکانته سفر می‌کنیم تا مشخص شود بهترین موزه اروپا در سال ۲۰۱۴ چگونه توانسته است به یک موزه زنده و خلاق تبدیل شود. در این ویدیو با صدای میراث همراه شوید و به موزه آلیکانته سفر کنید.

print

Discussion۱ دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید