چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

سکوت مونسان شکست/سازمان میراث فرهنگی آماده اجرای قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی است

0 انتشار:

صدای میراث: یک هفته پس از اعلام موافقت شورای نگهبان با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و سکوت تمامی مسئولان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، سرانجام علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی سکوت سنگین خود را شکست و اعلام کرد: آماده اجرای قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی هستیم.

علی اصغر مونسان اعلام کرد: قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، مصوبه مجلس شورای اسلامی است و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است و ما برای اجرای این قانون آمادگی داریم.

سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که علی اصغر مونسان گفته است: ضرورت تشکیل این وزارتخانه تشخیص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود و ما به تشخیص نمایندگان احترام می‌گذاریم.

او با تأکید بر تبعیت از قانون به‌عنوان یکی از اصول مهم دولت تدبیر و امید گفت: برای طی مسیر تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارت، تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی وجود دارد.

مونسان پاسداشت میراث‌فرهنگی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و گردشگری را مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی خواند و ابراز امیدواری کرد که با تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی و همراهی مجلس شورای اسلامی این مأموریت‌ها با قدرت و قوت بیشتر دنبال شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز با تصویب طرح‌ها و لوایحی چون طرح حمایت از مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی و بیمه هنرمندان صنایع‌دستی، همراهی خود را با مأموریت‌های این سازمان نشان داده است که امیدواریم این همراهی بیش از پیش ادامه داشته باشد.

در خبر ارسال شده از سوی سازمان میراث فرهنگی مشخص نشده است که علی اصغر مونسان این اظهارات را در کجا و چه زمانی اعلام کرده است اما پیش بینی می شود او این اظهارات را در نشست فوری دو روز قبل خود با روسای تشکل های گردشگری کشور مطرح کرده است.

علی اصغر مونسان دو روز قبل در دیدار با روسای تشکل های گردشگری به بهانه تشکیل نخستین شورای سیاستگذاری گردشگری با حضور مجامع و تشکل های حرفه ای گردشگری کشور درخصوص موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری سخن گفته است.

او همچنین در دیدار با غلامعلی حداد عادل که زمانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و حالا ریاست بنیاد سعدی را عهده دار شده است بر همکاری سازمان میراث فرهنگی با بنیاد سعدی تاکید کرده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید