جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی: خبر دستگیری پوآرو واقعیت داشت/قاضی پرونده در جوانرود او را با قرار کفالت آزاد کرد/نیابت قضایی برای تحویل پوآرو به اصفهان صادر شده است/پوآرو دست و پای آخر را می‌زند

0 انتشار:

صدای میراث: «پوآرو»، نام مستعاری که با راه‌اندازی تور میدانی آموزش گنج‌یابی در بیابان‌های استان اصفهان تحت تعقیب یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت و پس از آن پلیس امنیت استان اصفهان پیگیر دستگیری او شد، روز چهارشنبه در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه دستگیر شد اما همانروز با قرار کفالت آزاد شد تا بدین ترتیب خبر دستگیری او تنها برای چند ساعت مطرح باشد.

سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور که خبر دستگیری «پورآرو» را اعلام کرده بود، در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد: پرونده پوآرو در جوانرود کرمانشاه با عنوان اتهامی تبلیغ در فضای مجازی مطرح بود که با دستگیری او، قاضی پرونده «پوآرو» را با قرار کفالت آزاد کرده است.

رحمت‌الهی در پاسخ به این سوال که چرا خبر دستگیری پوآرو را اعلام کرد در حالی که او ساعاتی بعد آزاد شده است؟ گفت: خیر دستگیری او واقعیت داشت و این خبر کاملا صحت داشت اما قاضی پرونده تشخیص داده است او را با قرار کفالت آزاد کند.

سردار رحمت‌الهی گفت: پدر پوآرو کفیل او است و باید هر زمان که اعلام شود او را به مرجع قضایی تحویل دهد و در صورتی که این اقدام را انجام ندهد خودش باید به زندان برود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در واکنش به آزادی پوآرو با قرار کفالت در پرونده جوانرود گفت: پرونده پوآرو در جوانرود تنها تبلیغ در فضای مجازی است که خیلی هم اقدام مجرمانه برایش قلمداد نکرده‌اند و او را با قرار کفالت آزاد کرده اند.

سردار امیر رحمت‌الهی درباره سرانجام پرونده پوآرو گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور دوباره از طریق اداره حقوقی میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پوآرو شکایت می‌کند و قرار است فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه فردا برای پیگیری موضوع به جوانرود برود. چون پوآرو در پرونده راه اندازی تور آموزش میدانی گنج‌یابی نیز که در استان اصفهان تشکیل شده با قرار کفالت از سوی پدرش آزاد شده است و پدر او به عنوان کفیل متهم باید او را تحویل دهد تا تحت‌الحفظ برای رسیدگی به اتهامش به استان اصفهان منتقل شود. کفیل او موظف به این کار است و اگر تمرد کند باید خودش به زندان منتقل شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اعلام کرد: پرونده پوآرو همچنان در دادگاه بخش جرقویه اصفهان اصفهان مفتوح است و این متهم در جلسه آن دادگاه نیز شرکت نکرده است.

او افزود: هم‌اکنون نیابت قضایی در پرونده او از استان اصفهان تحویل استان کرمانشاه شده است تا کفیل پوآرو او را تحویل مرجع قضایی بدهد. به همین منظور نیز فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای پیگیری پرونده به جوانرود می‌رود.

سردار رحمت‌الهی با اشاره به رصد صفحات مجازی پوآرو در واکنش به لایوهای اینستاگرامی او در ساعات گذشته گفت: پوآرو در حال دست و پا زدن‌های آخر است که این اقدامات هیچ فایده‌ای برایش ندارد. چون کفیل او ملزم به تحویل دادن متهم به مرجع قضایی است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید