جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

فهرست دفاتر اخراج شده از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

0 انتشار:

صدای میراث: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پس از گذشت چند روز از بالا گرفتن اعتراض‌ها به رفتار این انجمن با اعضایی که به دلیل شرایط کرونایی کشور قادر به پرداخت حق عضویت خود نبودند و به همین دلیل با تصمیم هیات مدیره این مهمترین تشکل صنفی بخش گردشگری کشور از عضویت در این مجموعه خلع شدند، هنوز به درخواست اعضای خود مبنی بر انتشار فهرست اعضای حذف شده اقدام نکرده است.

فعالان صنعت گردشگری و معترضان به رفتارهای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیشتر در گفت‌وگو با صدای میراث خلع عضویت اعضای انجمن ایران را رفتاری مهندسی شده در آستانه انتخابات هیات مدیره جدید این انجمن به منظور جهت دهی به انتخابات پیش رو ارزیابی کرده بودند.

طی روزهای اخیر صدای میراث با انتشار گزارش‌هایی از بروز آشفتگی در وضعیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که با تصمیم هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از عضویت در این انجمن خلع شدند تا قادر به حضور در انتخابات نباشند در گفت‌وگو با فعالان صنعت گردشگری کشور خبر داده بود و حتی خبر لغو برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید انجمن ایران را با تصمیم وزارت کار و پیگیری اعضای منتقد به رفتارهای هیات مدیره این انجمن را سه روز پیش از برگزاری این انتخابات منتشر کرد. انتشار این خبر البته به مذاق اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که در تماس‌های پیاپی با شرکت‌های برگزار کننده انتخابات مجازی به در بسته خورده بودند خوش نیامد و آن‌ها در تماسی تلفنی صدای میراث را تهدید به پیگیری قضایی کردند، اما صدای میراث با هدف ساماندهی به وضعیت آشفته یکی از مهمترین تشکل‌های صنفی بخش گردشگری کشور حالا فهرست حدود ۸۵۰ عضو خلع عضویت شده این انجمن که توان پرداخت حق عضویت خود در شرایط کرونایی را نداشتند و بصورت یکجانبه خلع عضویت شدند، با تکیه بر اصل دسترسی آ‍زاد به اطلاعات منتشر می‌کند.

پیشتر و زمانی که صدای میراث خبر از خلع عضویت حدود ۸۵۰ عضو انجمنی که حدود ۱۲۰۰ عضو دارد و از ۶۰ سال قبل تاکنون یکی از مهمترین تشکل‌های صنفی بخش گردشگر کشور است خبر داد، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در اطلاعیه‌ای به دروغ اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد. انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران البته تا به امروز فهرست اعضای خلع عضویت شده توسط هیات مدیره این انجمن را اعلام نکرده است، اما فعالان صنعت گردشگری توانسته‌اند فهرست کامل اعضای خلع عضویت شده این انجمن آن هم در استانه برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید را تهیه و نسخه‌ای از آنرا در اختیار صدای میراث قرار دهند.

براساس این فهرست، ۵۹۱ دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران و ۲۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در تمامی استان‌های کشور که نتوانسته بودند در شرایط کرونایی حق عضویت خود را پرداخت کنند با تصمیم هیات مدیره‌ای که خود تاریخ انقضایش یکسال و نیم قبل به سر آمده است پس از سال‌ها عضویت در این انجمن خلع عضویت شده‌اند.

براساس فهرستی که در اختیار صدای میراث قرار دارد در مجموع ۸۴۴ دفتر خدمات مسافرتی و آژانس هواپیمایی از عضویت در این انجمن آن هم در آستانه برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید خلع عضویت شده‌اند. فهرست دفاتر خلع عضویت شده نیز بدین شرح است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید