شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

متهمان آتش‌ زدن کاخ سرهنگ‌آباد به ۶ سال حبس تعلیقی و تعزیری محکوم شدند/انگیزه متهمان جلوگیری از توسعه گردشگری بود

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس دادگاه عمومی بخش زواره گفت: متهمین آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد در دهستان سفلی زواره به ۶ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کانال زواره، حسینعلی میرزایی با اعلام بیان اینکه در پرونده آتش‌سوزی کاخ سرهنگ‌آباد، تحقیقات و بازجویی‌های بسیاری صورت گرفت و در نهایت تحقیقات اصلی بر ۷ متهم متمرکز شد گفت: ۵ متهم به دلیل تناقض در اظهارات و به استناد مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ قانون مجازات اسلامی و علم قاضی به ۶ سال حبس محکوم شدند که ۳ سال آن بصورت تعلیقی است.

وی با بیان اینکه برای حل این پرونده، پلیس آگاهی و اداره اطلاعات اردستان کمک زیادی کردند افزود: خسارات وارد شده به این کاخ بواسطه آتش‌سوزی توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش زواره با بیان اینکه برای صدور رای پرداخت خسارت توسط محکومین نیازمند ارائه دادخواست توسط سازمان میراث‌فرهنگی هستیم افزود: میراث‌فرهنگی اعلام کرده است پس از تایید نهایی حکم متهمین، نسبت به ارائه دادخواست و محکومیت افراد به پرداخت جزای نقدی اقدام خواهد کرد.

میرزایی با بیان اینکه متهمین محکوم شده اهل روستای سرهنگ‌آباد اما ساکن تهران هستند افزود: انگیزه اصلی این افراد برای آتش زدن کاخ، جلوگیری از توسعه گردشگری و حضور گردشگران در منطقه بود.

وی با بیان اینکه طی تحقیقات صورت گرفته، کاخ سرهنگ‌آباد و محوطه آن متعلق به کل اهالی روستا است گفت: اینکه افرادی ادعای مالکیت فردی کاخ سرهنگ‌آباد را دارند کذب است.

گفتنی است کاخ سرهنگ‌آباد زواره که در بخش سفلی زواره قرار دارد از جمله آثار دوران قاجار و الگوبرداری شده از باغ عفیف‌آباد شیراز و عمارت چهلستون اصفهان است که در ۱۴فروردین سال ۹۶ دچار حریق تعمدی شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید