شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مجوز ۱۵ برنامه مطالعاتی و پژوهشی باستان شناسی صادر شد

0 انتشار:

سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه صدور مجوزهای مطالعات و پژوهش های باستان شناسی در نامه هایی خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برخی از استان ها ۱۵ مجوز مطالعات و پژوهش های باستان شناسی صادر کرد.

به گزارش صدای میراث و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، براساس این مجوزها که در دو روز اخیر صادر شد، باستان شناسان ۸ برنامه گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم را در دستور کار خود دادند. از جمله این برنامه ها می توان به گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه آتشکده شهرستان نهبندان، تپه برکدا، تپه باستانی دولت آباد، تپه باستانی ویان ۲، محوطه های بویه و مطلا کوه، تپه خاکی مقیم آباد، قلعه سانسیز طارم و محوطه تاریخی سیروان اشاره کرد.

بنا به این گزارش همچنین مجوز برنامه های بررسی و شناسایی باستان شناسی شهر قروه، منطقه قهاوند، بخش دیهوک و همچنین محوطه های دوران شهرنشینی و ایلامی شهرستان دشتستان و دیلم توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

کاوش و گمانه زنی در محوطه و بنای دولت خانه صفوی و باغ های سعادت آباد، مستند نگاری، سنجش از راه دور و گمانه زنی به منظور لایه نگاری شهر کهن نیشابور از جمله برنامه های دیگر مطالعات پژوهشی و باستان شناسی است که مجوز آنها صادر شده است.

گفتنی است که افزون بر صدور مجوزهای مورد اشاره از آغاز سال تاکنون نیز ۴۳ مجوز برنامه کاوش، گمانه زنی، بررسی و شناسایی باستان شناسی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید