شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

موافقت دادگستری جرقویه با درخواست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در ماجرای «پوآرو»/پرونده پوآرو به پلیس امنیت استان اصفهان رفت

0 انتشار:

صدای میراث: دادگستری شهرستان جرقویه از توابع استان اصفهان با درخواست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور برای پیگیری پرونده پوآرو توسط پلیس امنیت عمومی استان اصفهان موافقت کرد و این پرونده هفته گذشته به نیروی انتظامی استان اصفهان ارجاع شد.

به گزارش صدای میراث و به نقل از مقامات مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موافقت قاضی پیگیری کننده به پرونده پوآرو که در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای در آموزش حفاری‌های غیرمجاز برای دستیابی به اشیای تاریخی انجام می‌دهد و در آخرین تلاش‌های خود به منظور آموزش میدانی گنج‌یابی ۱۴۰ خودرو شامل ۵۰۰ شرکت کننده را به بیابان‌های اطراف شهرستان جرقویه در استان اصفهان کشاند، با انتقال پرونده «پوآرو» به پلیس امنیت عمومی استان اصفهان صادر شد.

رییس ایکوموس ایران: راه‌اندازی کاروان گنج‌یابی در ایران آبروریزی فرهنگی است

«پوآرو» که با نام «کوهسار بادفر» در فضای مجازی فعالیت می‌کند، از مدت‌ها قبل به آموزش حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی و باستانی کشور در فضای مجازی اقدام کرده است و از یکماه پیش تاکنون و پس از اعلام پیگیری اقدام او در برپایی آموزش میدانی گنج‌یابی از سوی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی متواری است.

پوآرو کیست و چگونه سر از محوطه‌های تاریخی ایران درآورد؟

پیشتر سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور اعلام کرده بود، وزارت میراث‌فرهنگی تلاش برای دستگیری «پوآرو» و برگزار کنندگان آموزش میدانی گنج‌یابی را آغاز کرده و احکام سنگینی در انتظار او است. پس از این اعلام، سه تن از همراهان پوآرو در آموزش میدانی گنج‌یابی توسط پلیس دستگیر شدند. پوآرو اما تا لحظه تنظیم این خبر همچنان از یک ماه قبل متواری است.

یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور اکنون امیدوار است با انتقال پیگیری پرونده «پوآرو» به پلیس امنیت عمومی استان اصفهان روند پیگیری پرونده او تسریع شود.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید