شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نخستین هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و گردشگری غذا در ایران آغاز به کار کرد/اولویت هلدینگ معرفی و برندسازی ۱۰۰ غذای ایرانی به همراه مرمت خانه‌های تاریخی و ایجاد هتل بوتیک است

0 انتشار:

صدای میراث: استارتاپ‌های گردشگری به حفظ و توسعه خانه‌های سنتی و گردشگری غذا در ایران ورود کرده‌اند و با تشکیل یک هلدینگ ورود به «فود توریسم» و «توسعه اقامتگاه‌های سنتی» را اعلام کردند.

براساس اعلام هلدینگ دیبار متشکل از استارتاپ‌های گردشگری کشور، ایران با دارا بودن تنوع اقلیمی وتاریخ چند هزارساله ومعماری دوره‌های مختلف و همچنین برخورداری بیش از ۲ هزار ۵۰۰ نوع خوراک، شامل انواع سوپ‌ها، آش، نان، دمنوش‌ها و شربت‌های متنوع سنتی، یکی از کشورهای برجسته در ظرفیت‌های کم‌نظیر خانه‌های تاریخی و گردشگری غذا است.

این هلدینگ اعلام کرد: برغم برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی در دو دهه اخیر برای مرمت و احیای خانه‌های تاریخی و سنتی و نیز برگزاری جشنواره‌های معرفی گردشگری غذای ایرانی و گیاهان دارویی، نتیجه‌ای برای معرفی و استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور حاصل نشده است.

هلدینگ دیبار اعلام کرده ست که رشد و توسعه گردشگری غذا و توسعه خانه‌های سنتی، می‌تواند در تحرک و پویایی، توسعه همه‌جانبه و پایدار گردشگری به ویژه در جوامع محلی و روستایی نقش مهمی ایفا کند و برهمین اساس نیز جمعی از علاقمندان به این عرصه، هلدینگ دیبار را در سال ۹۸ پایه‌گذاری کردند و به عنوان نخستین شرکت هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و فود توریسم ایران از سال ۹۹ با هدف بهره‌گیری از روش‌های متداول جهانی، استانداردها و فناوری‌های نوین و با بهره‌گیری از تجارب مدیران خلاق گردشگری و جمعی از استارتاپ‌های این عرصه راه‌اندازی کردند.

براساس اعلام دیبار، این هلدینگ در نظر دارد با مرمت و احیای خانه‌های سنتی و ایجاد بوتیک هتل‌ها و خانه‌های خلاق و همچنین تولید محتوا، مستندسازی، آموزش، معرفی و برندسازی بیش از ۱۰۰ نوع غذای سنتی و سلامت ایرانی را همراه با ارایه مستندات تاریخی در فاز نخست در داخل و خارج از کشور آغاز کند.

براساس آنچه این هلدینگ به صدای میراث اعلام کرده است، ایجاد تمایز و افزایش کیفیت خدمات در موسسات و تاسیسات گردشگری وابسته و در سطح متفاوت، همراه با سرمایه‌گذاری و مشارکت در هفت حوزه مختلف صنعت گردشگری، شناسایی استعدادها و تدوین برنامه‌های حرفه‌ای برای آموزش و ارتقاء دانش سرمایه‌های انسانی در فعالیت‌های این هلدینگ هدفگذاری شده است.

براساس این اعلام، کنترل کیفیت در تمامی مراحل تولید محصول، ارایه خدمات پس از فروش، حمایت از ایده‌های نوآورانه و همکاری در ایجاد مراکز رشد و شتاب‌دهی و خانه‌های خلاق گردشگری و هنرهای دستی، شناسایی، معرفی، برندسازی اقامتگاه‌های سنتی و تاریخی، بویژه هنرهای فاخر و مراکز پذیرایی خوراک ایرانی متمایز با کیفیت، ارگانیک و سالم، همراه با ارایه برنامه‌های آموزشی مرتبط، برنامه‌ریزی خدمات سفرهای غذا (فود توریسم) نیز بخشی از اهداف و ماموریت‌های نخستین هلدینگ «توسعه خانه‌های سنتی و فود توریسم» ایران است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید