یکشنبه, ۰۵ فروردین, ۱۴۰۳

نخستین تست کرونا وزیر میراث‌فرهنگی مثبت شد/مونسان از سه روز قبل در قرنطینه خانگی است

0 انتشار:

صدای میراث: نخستین تست کرونا برای علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مثبت اعلام شد و او از سه روز قبل خود را در خانه قرنطینه کرده است.

دو روز قبل سردبیر سایت انتخاب در یک توئیت به نقل از منابع آگاه از ابتلای وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کرونا خبر داد. اما جزئیات بیشتری از ابتلای او به کرونا منتشر نشد.

اکنون پیگیری‌های صدای میراث مشخص کرده است که علی‌اصغر مونسان در یک هفته گذشته با خارش گلو مواجه و پس از مدتی دچار سرفه و تب شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه روز قبل و در دو مرحله اقدام به انجام تست کرونا کرد و پاسخ تست اولیه او مثبت اعلام شد.

با مثبت اعلام شدن تست اولیه کرونا، علی‌اصغر مونسان، اقدام به قرنطینه خود در منزل کرد و به همین دلیل نیز در جلسه اخیر هیات دولت حضور نیافت.

علی‌اصغر مونسان اما در سه روز گذشته دستور برچیدن نوروزگاه‌ها از سراسر کشور با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، دستور تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی – فرهنگی در نوروز و کاهش ساعت کاری موزه‌ها را به همراه بیانیه درخواست از مردم برای لغو سفرهای نوروزی و ماندن در خانه را صادر کرد.

پیگیری‌های صدای میراث همچنین مشخص کرد که شرایط فعلی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پایدار است اما نتیجه تست دوم مونسان هنوز مشخص نیست و پیگیری‌های صدای میراث برای یافتن نتیجه آزمایش دوم مونسان در مورد ابتلا به ویروس کرونا بی‌نتیجه ماند.

تاکنون علاوه بر علی‌اصغر مونسان ۲۲ تن دیگر از مسئولان کشور و نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند که ۶ تن از آن‌ها قرنطینه، برخی دیگر رو به بهبود، برخی در حال درمان و تعدادی دیگر فوت شدند.

تعداد مبتلایان به کرونا تا عصر امروز چهارشنبه در ایران و براساس آمار رسمی به ۹ هزار مبتلا رسید که ۲ هزار و ۹۵۹ تن بهبود یافته‌اند. متاسفانه تعداد فوت‌شدگان نیز به ۳۵۴ تن رسید. امروز (چهارشنبه) ۹۵۸ تن دیگر به این بیماری مبتلا شدند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید