شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نخستین نشست مجازی کمیته مشترک گردشگری ایران و روسیه برگزار شد/وزیر میراث‌فرهنگی برای لغو روادید گروهی به روسیه می‌رود

0 انتشار:

صدای میراث: نخستین نشست مجازی کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و فدراسیون روسیه با حضور نمایندگان دو کشور به منظور بررسی اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید گروهی بین دو کشور و به میزبانی روسیه برگزار شد.

به گزارش معاونت گردشگری، در این نشست که محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی معاونت گردشگری و دمین اسمیلوتس رییس اداره همکاری های بین‌المللی آژانس فدرال گردشگری روسیه، ریاست هیات ایرانی و روس را برعهده داشتند و نمایندگانی از وزارت امورخارجه، امور بین‌الملل و کارشناسان دو طرف در آن حضور داشتند، دو طرف به  طرح موضوعات مختلف گردشگری پرداختند.

در این نشست مشترک کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه، گزارش وضعیت گردشگری دو کشور، اشتراکات فرهنگی و روابط دو جانبه گردشگری ایران و روسیه، اشتراک تجارب در زمینه مقابله با پاندمی کرونا و پشتیبانی طرفین از صنعت گردشگری کشور خود به همراه بررسی کارشناسی برنامه اقدام مشترک جهت اجرای موافقتنامه لغو روادید گروهی سفر شهروندان ایران و روسیه به دو کشور بررسی و ارزیابی شد.

گفتنی است، موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶ در مسکو به امضای طرفین رسیده بود و برای اجرای این موافقتنامه، ضرورت داشت تا برنامه اقدام مشترک تنظیم شود تا فرایند اجرا مشخص شود. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای مدت سه سال از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد.

ظهر امروز در نشست مشترک کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران به همراه یک هیات برای امضای سند گردشگری مشترک به روسیه تصویب و مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست‌های دو جانبه بخش خصوصی دو کشور در جریان سفر علی‌اصغر مونسان به روسیه برگزار شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید