پنج شنبه, ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

هیات دولت با لغو یکجانبه روادید برای اتباع چین موافقت کرد

0 انتشار:

صدای میراث: هیات دولت با لغو روادید یکجانبه برای جذب گردشگران چینی موافقت کرد.

این پیشنهاد در روزهای گذشته و توسط رییس سازمان میراث‌فرهنگی در قالب گزارش به رییس‌جمهوری در هیات دولت مطرح شده بود و حالا به تصویب دولت رسیده است.

صدای میراث پیشتر در گزارشی، از سه پیشنهاد علی‌اصغر مونسان به رییس‌جمهوری در حوزه گردشگری خبر داد.

براساس این پیشنهادات که یکی از آن‌ها بلافاصله از سوی رییس‌جمهوری مورد موافقت قرار گرفت، ثبت مهر ورود و خروج در پاسپورت گردشگران خارجی در تمامی فرودگاه‌های کشور حذف شد و اکنون لغو روادید یکجانبه با چین مورد موافقت رییس‌جمهوری قرار گرفته است. پیشنهاد دیگر صدور ویزای رایگان ترانزیت برای گردشگران خارجی رسوب شده در فرودگاه امام خمینی بود که به آن‌ها امکان می‌دهد در فاصله بین دو پرواز خود که گاه تا ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد با خرید تورهای یکروزه شهری از جاذبه‌های گردشگری تهران دیدار و برای پرواز بعدی به فرودگاه منتقل شوند. این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است.

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی با اعلام این که دولت با حذف یکجانبه ویزای ورودی برای اتباع چین موافقت کرده است به مهر گفت: کارگروه مشترکی بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیرامور خارجه شکل گرفت که به دنبال آن برنامه لغو روادید یک طرفه به هیات دولت ارائه و در نهایت مصوب شد و حالا باید فرایند ابلاغ آن طی شود تا به مرحله اجرا برشد.

به گفته او، اکنون گردشگران چینی برای توقف چند ساعته و گردش در شهر بین دو پرواز خود هم نیازی به گرفتن ویزای ترانزیت ندارند.

سالانه ۱۸۰ هزار گردشگر چینی وارد فرودگاه امام خمینی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود با اجرای سیاست جدید و عدم نیاز گردشگران رسوب شده چینی در فرودگاه امام خمینی (ره) برای ساعات بین دو پرواز، ۵ درصد به آمار گردشگران ورودی به کشور افزوده شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید