یکشنبه, ۰۵ فروردین, ۱۴۰۳

هیات دولت قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی را اصلاح کرد/موزه‌ها هیات امنایی شدند/اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد

1 انتشار:

صدای میراث: هیات دولت در جلسه امروز (چهارشنبه) علاوه بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دو موضوع میراثی را نیز در دستور کار قرار داد. هیات وزیران نخست آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اصلاح کرد و نام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را برای همیشه حذف کرد. اداره موزه ها را هیات امنایی کرد و در تصمیمی دیگر اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد.

به گزارش صدای میراث از سایت دولت، هیات وزیران وظایف و اختیارات هیات‌های امنای منتخب مسئول نگهداری و اداره اماکن و ‌محوطه‌‌های تاریخی و موزه‌‌ها را اصلاح کرد. براین اساس هیات امنای منتخب موزه‌ها از اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور اداره و نگهداری موزه ملی ایران و مجموعه‌های ملی و استانی تعیین و منصوب می‌شوند.

براساس تصمیم هیات دولت، نحوه تشکیل، وظایف و اختیارات، شیوه فعالیت و حمایت و نظارت و روش دریافت کمک، همچنین ارزیابی فعالیت هیات‌ها مطابق آیین‌نامه اصلاح‌ شده تعیین می‌شود.

هیات وزیران همچنین در حضور رییس‌جمهوریف عنوان «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» در آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل، جایگزین «سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری» کرد و بدین ترتیب نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای همیشه حذف شد و عنوان وزارتخانه بر آن نشست.

هیات دولت در ادامه جلسه امروز خود،  همچنین اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو را نیز اصلاح کرد. براساس این تصمیم، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات مربوط، ماده (۱۱) اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، واژه «تابعه» از عنوان این کمیسیون به واژه «وابسته» تغییر یافت.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. به نظر من همه اینها خوبه ولی برای گردشگری نان و آب نمیشه. باید برنامه‌های بازارسازی بازارهای هدف را برنامه‌ریزی کنند. تا امروز این برنامه بر گردن بخش خصوصی بود که آن‌ها با تورگردانی و ارتباط با همکاران خود در کشورها می‌توانستند توریست بیاروند. ولی کشور ایران هیچ هزینه برای تبلیغ در آن کشورها متحمل نشده. ما نیاز به یک حرکت عمده داریم و دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذار ی کند. از آنجایی که نفت فعلا از ردیف بودجه خارچ شده و ارزآوری برعهده گردشگری قرار گرفته باید زیرساخت‌های بازارسازی توسط دولت انجام شود تا بخش خصوصی بازاریابی کند. به این معنا که دولت باید ذهنیت عمومی مردم کشور بازار هدف را با ابزار و ادوات تبلیغ روشن نماید تا بخش خصوصی در زمان نمایشگاه‌ها بتواند مسافر به کشور بیاورد. در غیر اینصورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در حیرتم که دولتی که به تمام موارد آشنا هست و آگاهی دارد چرا هیچ وقت قدم مثبتی دراین زمینه بر نداشته است.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید