جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

وزارت اقتصاد و دارایی: اقدام سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز کسب‌وکار گردشگری در فضای مجازی غیرقانونی است

0 انتشار:

وزارت اقتصاد و دارایی در نامه‌ای به علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که فعالیت سایت صدور مجوزهای کسب و کار اینترنتی در حوزه گردشگری غیرقانونی است.

به گزارش صدای میراث؛ براساس آنچه در وبسایت وزارتخانه اقتصاد و دارایی آمده است، دبیر هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی در نامه خود خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی آورده است که فعالیت سامانه ثبت نام نماد اطمینان گردشگری مجازی، معروف به T نماد غیرقانونی است.

حسینی با اعلام مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی به رییس سازمان میراث فرهنگی نوشت: با توجه به اینکه در فهرست مجوزهای مصوب هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، نمادی با موضوع گردشگری وجود ندارد، ادامه فعالیت «سامانه ثبت نام نماد اطمینان گردشگری مجازی» به نشانی tnamad.ichto.ir در پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر خلاف مصوبه هیات و غیرقانونی است و ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به مسدود نمودن این سایت اقدام شود.

براساس این نامه،‌ دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی طبق مصوبه ۱۳۸۰ هیات وزیران موظف به اخذ مجوز بند «ب» از آن سازمان هستند و برای فروشندگان خدمات دفاتر مذکور در فضای مجازی(واسطه‌ها)، تنها پروانه کسب صادره از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی کافی است و مسئولیت نظارت بر آنها نیز بر عهده اتحادیه مذکور است.

گفتنی است پیشتر دریافت مجوز E نماد از مرکز توسعه تجارت برای شروع کسب و کار اینترنتی در صنعت گردشگری کشور کافی بود اما سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اصرار معاونت سابق گردشگری این سازمان دریافت یک نماد دیگر از معاونت گردشگری را برای راه اندازی کسب و کار گردشگری در فضای مجازی ملزم اعلام کرد. حالا دولت اعلام کرده است که این اقدام غیرقانونی است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به سرعت سایت صدور مجوز راه اندازی کسب و کار گردشگری در فضای مجازی را مسدود کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید