جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

وزارت کار انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را تعلیق کرد/بازگشت اعضای خلع عضویت شده به انجمن ایران و برگزاری انتخابات حضوری شرط وزارت کار برای برپایی انتخابات

0 انتشار:

صدای میراث: اعتراض فعالان صنعت گردشگری به ماجرای تعلیق دفاتر منتقد به عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در آستانه انتخابات این انجمن و نامه‌ای که آن‌ها به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و در آن نامه به شائبه مهندسی انتخابات انجمن ایران با خلع عضویت اعضای منتقد به عملکرد این مجموعه به بهانه نپرداختن حق عضویت اشاره کرده بودند، سرانجام نتیجه داد و وزارت کار عصر امروز انتخابات انجمن ایران را تعلیق و شرط بازگشت اعضای خلع عضویت شده به این انجمن را شرط برگزاری انتخابات آن هم بصورت حضوری اعلام کرد.

به گزارش صدای میراث، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از مدت‌ها پیش اعتراض خود نسبت به پیگیری نکردن مشکلات صنفی جامعه گردشگری در دستگاه‌های دولتی و ادارات مالیاتی توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را اعلام کرده بودند. اما هیات مدیره این انجمن هیچ توجهی به اعتراض‌ها نداشت و حتی اعضای منتقد را در آستانه برگزاری انتخابات این انجمن که قرار بود روز شنبه آینده برگزار شود، از عضویت در این انجمن خلع کرد.

در پی این واکنش‌ فعالان صنعت گردشگری اعتراض خود را به وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ارسال و از حجت‌الله عبدالملکی خواستند از برگزاری انتخاباتی که در آن احتمال مهندسی و شائبه تقلب بالا است، جلوگیری کند. برهمین اساس، عصر امروز در نشستی که با مدیران مربوطه وزارت کار و نماینده کانون‌های کارفرمایی کشور با هیات مدیره انجمن ایران و منتقدان به عملکرد این انجمن برگزار شد، وزارت کار با تعویق برگزاری انتخابات این انجمن به درخواست منتقدین و همچنین بازگرداندن سریع اعضای خلع عضویت شده به بهانه نپرداختن حق عضویت به این انجمن، اعلام کرد که انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نه به شکل مجازی که هیات مدیره این انجمن به دنبال آن بود که باید بصورت حضوری برگزار شود.

برگزار کنندگان این نشست در اطلاعیه ای که نسخه ای از آن در اختیار صدای میراث قرار دارد، اعلام کردند:  «با پیگیریهای بعمل آمده در خصوص انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، موضوع در اداره کل وزارت کار و اموراجتماعی با حضور مدیرکل مربوطه و نمایندگان مخالف عملکرد انجمن صنفی و دو تن از انجمن صنفی در تاریخ ١۴٠٠/٨/١٢بررسی و نتایج ذیل حاصل گردید.

۱٫ با تایید اعتراضات صورت گرفته، انتخابات اعلامی از سوی انجمن ایران لغو و تا رسیدگی به مسائل مطروحه و شفاف سازی انتخابات به زمان دیگری موکول گردید.

۲٫ کلیه نامه های لغو عضویت اعضاء و همکاران گرامی که به بهانه عدم پرداخت حق عضویت صادر گردیده بود از درجه اعتبار ساقط شد.

۳٫ مقرر گردید در صورت انجام انتخابات بصورت مجازی موضوع ارائه وکالتنامه ها لغو و کلیه اعضا شخصا در رای گیری مربوطه شرکت نمایند.

در اطلاعیه اعضای حاضر در این نشست آمده است:  «بحمدالله و با پیگیریهای بعمل آمده از اقدامات غیر قانونی افراد زیاد خواه جلوگیری بعمل آمد و انشاءالله از قشر زحمت کش و آسیب دیده دفاتر خدمات مسافرتی حمایت های لازم بعمل خواهد آمد. لذا از کلیه پیشکسوتان و همکاران و عزیزانی که توان و وقت انجام امور گروهی و عام المنفعه را دارند جهت همراهی و کاندیداتوری در انتخابات آتی دعوت بعمل می آید.»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید