جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

وزارت میراث‌فرهنگی: نوروز ۹۹ سفر نکنید/خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در کشور ملغی شد

0 انتشار:

صدای میراث: همزمان با وسیع تر شدن موج کرونا در کشور و درخواست‌های مکرر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از مردم برای توقف سفرهای غیر ضروری با هدف کاستن از موج شیوع کرونا در کشور، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از آن که دستور لغو تمامی برنامه‌های نوروزی در کشور را به ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد، از مردم خواست سفرهای نوروزی را نیز تعطیل کنند.

درخواست تعطیل شدن سفرهای نوروزی با هدف مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در سطح کشور پیشتر نیز از سوی برخی فعالان صنعت گردشگری با رویکرد مسئولیت اجتماعی فعالان این بخش صورت گرفته بود و حتی شرکت‌های خدمات مسافرتی و ایرلاین‌ها از محل لغو سفرهای نوروزی زیان هنگفتی متحمل شدند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اما صبح امروز در بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران از آن‌ها خواست با هدف جلوگیری از ابتلا به بماری کرونا در کشور و کاستن از شیوع بیماری در سطح وسیع، نوروز ۹۹ در خانه بمانند و سفرهای نوروزی را تعطیل کنند.

علی‌اصغر مونسان در این بیانیه که وزارت میراث‌فرهنگی آنرا به رسانه‌ها ارسال کرد خطاب به مردم ایران اعلام کرد: «بی‌تردید مهم‌ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقای سلامت جسمی و روحی انسان‌ها است و در جایی که احساس خطر و نا امنی وجود دارد خودبه‌خود موضوع سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ شود.»

وزیر میراث‌فرهنگی،‌گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: اینجانب به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قدردانی از همراهی روزافزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی‌تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط‌انگیز فراهم خواهیم کرد.»

شیوع کرونا در کشور با عامل سفر یکی از مهمترین راه‌های گسترش بیماری در سطح کشور بود و از همان ابتدا مسئولان مقابله با این بیماری به مردم هشدار دادند که سفرهای غیرضروری خود را تعطیل کنند و در امن‌ترین نقطه یعنی خانه‌هایشان بمانند.

استان‌های سراسر کشور نیز که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند از روزهای گذشته اقداماتی در جهت کاهش سفرها انجام دادند و حتی برخی‌شان تمامی خدمات گردشگری به مسافران و گردشگران را متوقف کردند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران در نوروز ۹۸ بیش از ۲۶ میلیون ایرانی برغم آن که سیلاب بهاری مانع جدی برای سفرهای نوروزی شد، سفر کردند. امسال با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و همچنین تلاش مردمی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و مقابله با این بیماری ناشناخته، همچنین هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیلاب دوباره در بهار ۹۹ و ممنوع شدن تمامی خدمات گردشگری در کشور و تعطیلی تمامی رویدادهای نوروزی در کشور با هدف کاهش از تجمعات خطرناک که شیب ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، سفر در ایران ممنوع شده و بدین ترتیب نوروز ۹۹ تبدیل به یکی از راکدترین سال‌های گردشگری ایران می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید