جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

پرونده ثبت جهانی جنگل هیرکانی پس از پاسخ به ارزیاب‌ها به یونسکو می‌رود

0 انتشار:

صدای میراث: جلسه هماهنگی اعضای کمیته راهبردی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی درخصوص به پاسخ به سوالات ارزیابان اتحادیه جهانی طبیعت(IUCN) و مرکز میراث جهانی یونسکو در پرونده ثبت جهانی جنگل هیرکانی برگزار شد.

به گزارش معاونت میراث‌فرهنگی؛ در این جلسه رئیس شورای عالی جنگل، معاون میراث‌فرهنگی، نماینده معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران ملی پایگاه‌های جنگل هیرکانی، مشاور پرونده جنگل‌های هیرکانی، نماینده کمیسیون ملی یونسکو ایران و کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی در محل معاونت میراث‌فرهنگی حضور داشتند.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: این جلسه با هدف ایجاد وحدت رویه و رسیدن به پاسخ هماهنگ و منطقی به سوالات مطرح شده از سوی ارزیابان یونسکو، برگزار شد.

او گفت: پس از بازدید میدانی کارشناسان IUCN از سایت‌های پیشنهادی جنگل هیرکانی در آبانماه سالجاری، سوالاتی درخصوص حفاظت بهتر نسبت به مخاطرات احتمالی در حوزه حفاظت و مدیریت جنگل‌های هیرکانی مطرح شد که این جلسه نیز به منظور پاسخ به سوالات مکتوب ارسالی از سوی مرکز میراث‌جهانی به سازمان میراث‌فرهنگی و کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزار شد.

به گفته طالبیان، در این جلسه قرار شد، دستگاه‌های مرتبط برای پاسخ به سوالات ارزیابان، همکاری لازم با سازمان میراث‌فرهنگی و مشاور پرونده داشته باشند و نماینده تام‌الاختیار خود را برای پیگیری و تحقق موضوعات مطرح شده به مشاور و سازمان میراث‌فرهنگی معرفی کرده‌اند.

او تاکید کرد: هم‌اکنون مقرر شده تا دستگاه‌های مرتبط ظرف دو هفته کلیه مستندات درخواستی را جمع‌آوری کرده و با معرفی نماینده خود در اسرع وقت در اختیار مشاور پرونده قرار دهند تا پس از کنترل نهایی با مشاور خارجی، پرونده به مرکز میراث جهانی ارسال شود.

 

 

 

 

 

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید