شنبه, ۰۴ فروردین, ۱۴۰۳

پیشنهاد کرمان برای جلوگیری از صادرات گلیم سیرجان توسط استان‌های کشور

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه سالانه ۱۸ هزار متر گلیم در سیرجان تولید می‌شود، گفت: با ایجاد زنجیره ارزش افزوده گلیم می‌توان از صادرات این محصول از طریق استان‌های دیگر جلوگیری کرد.

فریدون فعالی در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی گفت: ۷۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در کرمان فعالیت دارند که برای ۱۵ هزار نفر مجوز و پروانه تولید صادر شده است.

به گزارش اداره میراث‌فرهنگی کرمان، او گفت: سال گذشته از ۶۰ اثر ارسالی استان کرمان، ۲۱ اثر نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع‌دستی را اخذ کرد که حق استان کرمان بیش از این تعداد بود و در سالجاری تلاش می‌کنیم تعداد بیشتر شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سال گذشته ۹۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۶۳ پرونده صنایع‌دستی در مناطق محروم استان پرداخت شد.

او گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی کرمان بیمه شده‌اند. اما با توجه به محدودیت‌ها این مهم متوقف شده و در سطح وزارتخانه در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

فعالی افزود: به لحاظ تولید صنایع‌دستی در استان مشکلی نداریم اما با افزایش فعالیت‌های مرتبط با این حوزه مانند نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها، صنایع‌دستی کرمان بیشتر معرفی و عرضه می‌شود.

او از احداث گذرگاه فرهنگ و هنر با همراهی شهرداری کرمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این گذرگاه یکی از مراکز مورد بازدید گردشگران باشد و امیدواریم از ظرفیت آن برای رونق صنایع‌دستی استفاده شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید