جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

آتش به ارگ آزادی رسید

0 انتشار:

پس از خبرهای منتشر شده از آتش سوزی در بناهای تاریخی که دلیل برخی از آن‌ها اتصال سیستم برق اعلام شده است، صبح امروز زبانه‌های محدود آتش به ساختمان ارگ آزادی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسید و سیستم هواساز ساختمان ارگ آزادی به دلیل بی‌احتیاطی پیمانکار در نصب آن دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اما از اطفای کامل حریق جزئی در محوطه سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی جزئی بدون هیچ‌گونه خسارت مهار شد.

به گزارش صدای میراث و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، جلال ملکی در تشریح آتش سوزی صبح امروز در محوطه ساختمان ارگ آزادی گفت: ساعت ۹ و ۴۶ دقیقه امروز یک مورد حریق در محوطه سازمان میراث‌فرهنگی اعلام شد که مأموران ایستگاه شماره هشت در مجاورت سازمان میراث‌فرهنگی در کمتر از دو دقیقه در محل حاضر شدند.

وی افزود: بعد از حضور ماموران آتش‌نشانی مشاهده شد که یک دستگاه سیستم هواساز که توسط کارگران بخش پیمانکاری در حال نصب در این سازمان بود، در حال برشکاری و جوشکاری دچار حریق شد که بلافاصله عملیات اطفای حریق آغاز شد.

اوگفت: پیش از رسیدن آتش‌نشان‌ها، پرسنل حراست و تاسیسات سازمان میراث‌فرهنگی مشغول اطفای حریق بودند.

ملکی افزود: ظرف چند دقیقه آتش خاموش شد و خوشبختانه این حریق به قسمت‌های اداری و سرپوشیده سازمان میراث‌فرهنگی سرایت نکرد و تمام بخش‌های این سازمان مشغول فعالیت هستند.

سخنگوی آتش نشانی گفت: هیچ‌گونه تلفات جانی، مصدومیت و دودگرفتگی مشاهده نشده و این محل بعد از ایمن‌سازی تحویل سازمان میراث‌فرهنگی شد.

در هفته‌های گذشته آتش سوزی به دلیل غیراستاندارد بودن سیستم برق کشی در برخی بناهای تاریخی منجر به آتش سوزی در این بناها شده بود که مهمترین آن آتش‌سوزی در مسجد تاریخی شهر ساری بود و منجر به تخریب ۹۰ درصدی این مسجد شد. چند روز پیش نیز بخشی از خانه طباطبایی‌های کاشان آتش گرفت که خسارت چندانی بر جای نگذاشت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید