سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

آثار موزه آلیکانته از اسپانیا به تهران سفر می‌کند

0 انتشار:

آثار موزه الیکانته اسپانیا به ایران می آید

صدای میراث: موزه ملی ایران اعلام کرد: نمایشگاه گزیده‌ای از آثار موزه باستان‌شناسی الیکانته با نمایش بیش از ۲۸۰ اثرتاریخی – فرهنگی اوایل مهرماه سالجاری در موزه ملی ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش موزه ملی ایران، به دنبال برگزاری نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» در موزه باستان‌شناسی الیکانته در اسپانیا و توافق‌های به عمل آمده مبنی بر نمایش متقابل آثار این موزه در ایران، جوزپ آلبرت کورتس گاریدو مدیر موزه باستان شناسی الیکانته به همراه جورج آگاتانجلو سولر دیاز مسؤول نمایشگاه‌های این موزه و استاد دانشگاه الیکانته به ایران سفر کرده و با مدیر موزه ملی ایران دیدار کردند.

در این دیدار طی جلسه‌ای دو طرف همراه با چند تن از کارشناسان موزه ملی ایران، به بحث و تبادل نظر درباره نحوه برگزاری نمایشگاه مشترک و مقدمات اجرایی آن پرداختند.

میهمانان موزه باستان‌شناسی آلیکانته ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه آتی به بررسی ظرفیت‌ها و امکانات موزه ملی ایران در برپایی نمایشگاه، طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی، کاتالوگ و… پرداختند.

جبرئیل نوکنده با ابراز خرسندی از آغاز اقدامات اجرایی در خصوص برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده و توافق طرفین نمایشگاه میراث باستان شناسی شرق اسپانیا: گزیده‌ای از موزه باستان شناسی الیکانته با نمایش بیش از ۲۸۰ اثرتاریخی- فرهنگی در اوایل مهرماه سال جاری در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت.

گروه اسپانیایی علاوه بر ملاقات‌هایی با مدیر موزه ملی ایران، در جلسات مشترک با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، محمد رضا کارگر رئیس اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی، سید علی پاکدامن مدیر کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه، ادواردو لوپز بوسکتس سفیر پادشاهی اسپانیا شرکت کرده و در خلال این دیدارها تیم اسپانیا گزارشی از وضعیت نمایشگاه ایران: مهد تمدن ارائه داد و علت موفقیت این نمایشگاه را براساس میزان استقبال و آمار بالای ۶۰ هزار نفر بازدید کننده در مقایسه با زمان مشابه سایر نمایشگاهای موقت خود ارزیابی کردند.

در ادامه به منظور گسترش سطح روابط فرهنگی دو موزه سرفصل‌های پژوهشی مشترک، نمایشگاه‌های آتی و… از سوی طرفین مطرح شد.در این سفر کاری، گروه اسپانیایی علاوه بر موزه ملی ایران از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران، گلستان، بازار تهران و میدان مشق بازدید کردند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید