پنج شنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

آغاز همکاری مشترک معاونت گردشگری با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

0 انتشار:

صدای میراث: ولی تیموری معاون گردشگری در بازدید از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  در نشست با سرتیپ دکتر مجید فخری معاون وزیر دفاع ورییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به احصای زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند و طرفین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر با هدف توسعه صنعت گردشگری کشور آشنا شدند.

به گزارش معاونت گردشگری؛ بر مبنای این دیدار امضای تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار گرفت تا پس از بررسی مفاد و ترسیم چشم‌انداز پیش رو اقداماتی  از جمله تهیه اطلس‌های گردشگری، آماده‌سازی نقشه‌های گردشگری در مقیاس‌های مختلف، چاپ اقلام تبلیغات تخصصی مشترک، تهیه اپلیکیشن‌های کاربردی در حوزه گردشگری و نیز پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های مشترک به عنوان برنامه‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین تصمیم بر آن شد تا از مطالعات میدانی و اطلس‌های تخصصی موجود در سازمان جغرافیایی از جمله کویر، جنگل و منابع آبی در برنامه‌ریزی، مطالعات و در نهایت تصمیم‌سازی‌های حوزه گردشگری به کار گرفته شود.

علاوه بر این با برقراری پلی میان منابع مطالعاتی گسترده سازمان جغرافیایی در زمینه طبیعت کشورشامل غار، دریا، اقلیم، تغییرات آب و هوایی و  پوشش گیاهی با بخش اکوتوریسم معاونت گردشگری، برنامه‌های اجرایی و تخصصی مشترک شکل خواهد گرفت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید