شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اعتراف رییس انجمن دفاتر مسافرتی ایران به اخراج ۸۵۰ عضو به بهانه نپرداختن حق عضویت/منتقدان نه کاسب دروغ بودند نه وقیح و شایعه‌ساز!

0 انتشار:

صدای میراث: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران سرانجام مجبور به اعتراف به سلب عضویت ۸۵۰ عضو مهمترین و پرتعدادترین تشکل صنفی بخش گردشگری کشور به بهانه نپرداختن حق عضویت شد.

حرمت‌الله رفیعی البته در گفت‌وگو با ایلنا گفته است که سلب عضویت اعضاء به معنای اخراج آن‌ها نیست.

او در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسیده بود، در شرایط فعلی و با توجه به انتقادات موجود، اگر هریک از اعضا حق عضویت خود را پرداخت کند، اجازه حضور در انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را دارد؟ گفته است: چندسال پیش چنین اتفاقی در آستانه انتخابات انجمن صنفی تهران رخ داد و شاهد خرید و فروش رای بودیم. اگر بخواهیم در این مقطع زمانی این کار را انجام دهیم، این شائبه ایجاد خواهد شد که خریدوفروش رای انجام شده است. برای آنکه مورد اتهام چنین مواردی قرار نگیریم، ترجیح‌مان آن است که چنین اتفاقی نیفتد و افرادی که در این مقطع حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند، اجازه حضور در انتخابات را ندارند.

او در ادامه این پاسخ گفته است، درحال حاضر حدود ۲۷۳ نفر عضو رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هستند و حق حضور در انتخابات را خواهند داشت. این درحالی است که در انتخابات سال‌های گذشته شاهد حضور کمتر از ۷۰ عضو در انتخابات بودیم.

اعتراف حرمت‌الله رفیعی به وجود ۲۷۳ عضو رسمی در انجمن ایران به معنای تایید گزارش های صدای میراث از خلع عضویت و اخراج ۸۵۰ عضو رسمی این انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت است.

سایت صدای میراث دیروز در گزارشی اعلام کرد که حدود ۸۵۰ عضو انجمن ایران درست در آستانه برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از این مجموعه و به بهانه نپرداختن حق عضویت اخراج و سلب عضویت شده اند.

فعالان صنعت گردشگری پیشتر به صدای میراث گفته بودند که این اقدان نشانه‌ای از شائبه مهندسی انتخابات از سوی هیات مدیره این انجمن دارد. آن ها در نامه‌ای رسمی به حجت‌الله عبدالملکیف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همین موضوع را مطرح و از او خواسته بودند به دلیل وجود شائبه مهندسی انتخابات برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را تا بازگشت کامل اعضای خلع عضویت شده و بررسی شکایات ملغی کند و وزیر کار نیز چنین کرد.

اما دیروز و بلافاصله پس از انتشار گزارش خلع عضویت ۸۵۰ عضو انجمن ایران به بهانه نپرداختن خلع عضویت، انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای عجولانه اعلام کرد که این اخبار کذب و دروغ است و تنها چند نفر آن هم به تعداد انگشت شمار به بهانه نپرداختن حق عضویت از این مجموعه سلب عضویت شده‌اند. با این حال صدای میراث تاکید کرد که تعداد اعضای اخراج شده به ۸۵۰ عضو رسیده است.

انجمن ایران در اطلاعیه توهین‌آمیز و خارج از چارچوب، اعضای منتقد عضو خود را «شایعه‌ساز»، «وقیح»، «کاسبان دروغ»، «متخلف»، «زیاده‌خواه» و … خواند که حالا با اعتراف امروز رییس هیات مدیره این انجمن مشخص شده است، که اعضای منتقد رفتارهای هیات مدیره این انجمن نه تنها کاسبان دروغ نیستند که طی روزهای گذشته واقعیاتی را بیان کرده اند که هیات مدیره این انجمن را برآشفته است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید