شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از استارتاپ‌های میراث‌فرهنگی

0 انتشار:

صدای میراث: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و مدل جدید برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست و تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل برای تقویت استارتاپ های فعال در حوزه میراث فرهنگی دارد.

به گزارش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان،از مرکز نوآوری پژوهشگاه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت استارتاپ های مستقر در این مرکز قرار گرفتند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با ابراز خرسندی از حضور در مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، راه‌اندازی این مرکز را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مدلی جدیدی برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست، به نحوی که منطقه‌ای متروک تبدیل به محیطی برای فعالیت استارتاپ‌های متعدد شده است.

 او با بیان اینکه برنامه های مفصلی را در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در هر سه بخش در این حوزه داریم ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده فعالیت های با ارزشی نظیر تبدیل خانه تاریخی سرهنگ ایرج به مرکز نو آوری و مرمت آن به شیوه سنتی به نحوی که بتواند تعداد زیادی استارتاپ و شتاب دهنده را در حوزه صنایع دستی و گردشگری در خود جای دهد صورت گیرد.

 وی خاطر نشان کرد :در معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری آمادگی کامل برای تقویت این حوزه داریم.

 او با بیان اینکه حضور جوانان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و بخش‌های مرتبط با گردشگری می‌تواند در قالب استارتاپ‌ها اشتغال و درآمد ایجاد کند تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری بخشی از هزینه‌های مرمت خانه سرهنگ ایرج را تقبل می‌کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت استارتاپ‌های مستقر در مرکز نو آوری قرار گرفت و با تاکید بر راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه میراث‌فرهنگی تصریح کرد: اقدامات موثری در راستای حمایت و پشتیبانی از فعالان این حوزه صورت گرفته است.

 او گفت: راه‌اندازی استارتاپ‌ها در سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده در این بخش دارد.

 علیرضا قلی‌نژاد معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نیز در ادامه این بازدید با تشریح فعالیت‌های استارتاپ‌ها در خانه سرهنگ ایرج خواستار تثبیت و به رسمیت شناخته شدن وضعیت استارتاپ‌های این حوزه در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شد.

 او گفت: اگر بتوانیم هر سال ۱۰ درصد از فعالیت‌های استارتاپ‌ها را نشان دهیم آنهایی که مورد تأیید هستند توسعه و مابقی که مورد قبول نیستند ریزش می‌کنند در این صورت است که استارتاپ‌های موفق مشخص می‌شوند.

 قلی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخشی از خانه سرهنگ ایرج خواستار همکاری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد و تصریح کرد: هم‌اکنون بخش خصوصی برای تأمین ۳۰درصد هزینه‌ها اعلام آمادگی کرده است.

 او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه استارتاپ‌ها گفت: هم‌اکنون استارتاپ‌هایی در حوزه باستان شناسی، گردشگری مجازی، گردشگری عشایری و … در مرکز نوآوری مستقر در خانه سرهنگ ایرج فعالیت می‌کنند.

 گفتنی است، در این بازدید بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری حقوقی و امور مجلس، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی نیز حضور داشتند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید