شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ساخت بزرگترین موزه جهان در کنار اهرام مصر

0 انتشار:

مصر در حال ساخت بزرگترین موزه جهان با هزینه یک میلیارد دلار در کنار اهرام جیزه است.

موزه بزرگ مصر تنها موزه در جهان است که به یک تمدن آن هم تمدن مصر باستان تعلق دارد. قرار است بزرگترین موزه جهان تا پایان سال ۲۰۱۸ افتتاح شود.

سی ان ان در گزارشی از ساخت موزه بزرگ مصر اعلام کرد که این موزه گنجینه های به دست آمده از تمدن مصر باستان و از داخل اهرام مصر را که تاکنون به نمایش عمومی گذاشته نشده است را برای نخستین بار در جهان به نمایش می‌گذارد.

۵ هزار نیروی کار بصورت ۲۴ ساعته در حال ساخت موزه بزرگ مصر هستند تا کار ساخت این موزه را که ۴۸۰ هزار متر مربع مساحت دارد به پایان برسانند.

این موزه همچنین مامن یکصد هزار شی تاریخی متعلق به اهرام جیزه و تمدن مصر باستان است. یک سوم از اشیایا داخل موزه متعلق به مقبره توتانخامون پادشاه مشهور مصر باستان است.

۱۷ آزمایشگاه تخصصی مرمت اشیای باستانی نیز در موزه بزرگ مصر در حال مرمت آثار به دست آمده از اهرام و اشیای متعلق به توتانخامون هستند. براساس این گزارش ۵۰ هزار اثر تاریخی از جنس طلا و فلزات گرانبها و دیگر اشیای هنری متعلق به مقبره توتانخامون است.

یکی از آثار در حال مرمت این موزه به گفته محمد یرسی از متخصصان مرمت آثار موزه صندل‌های زرین توتانخامون است که بیش از ۳۵۰۰ سال قدمت دارند. صندل‌های توتانخامون و آثار موزه بزرگ مصر با تکنولوژی‌های جدید در علم باستان شناسی و مرمت در حال مرمت هستند.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید