شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

انقلاب هشتگی برای سفر به ماکو

0 انتشار:

۶۰ فعال فضای مجازی با صدها هزار فالوور صفحات مجازی خود به شهر ماکو در استان آذربایجان غربی سفر کردند تا انقلاب هشتگی برای سفر به ماکو را در سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه فراگیر کنند.

فعالان شبکه های مجازی در حالی از دیروز در روستاها و شهرستان های ماکو در بالاترین نقطه غرب کشور در همسایگی ترکیه، ارمنستان و اذربایجان انقلاب هشتگی سفر به ماکو راه اندازی کرده اند که این بخش از کشور تا همین دیروز فراموش شده بود و حتی در پایتخت برخی نمی دنستند که ماکو نام یکی از شهرهای ایران در نقطه مرزی شمالغرب کشور ست.

شهر ماکو با برخورداری از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری خود نیز میزبان خوبی برای حاضران در رویداد مهم سفرنگاری ماکو یا همان ماکوگرام است. جشنواره ماکوگرام به همت منطقه ازاد ماکو و  با همکاری فصلنامه تخصصی گیلگمش که به دو زبان فارسی و نگلیسی در حوزه گردشگری منتشر می شود راه اندای شد تا یک مسیر جدید و البته بکر گردشگری در شمالغرب کشور برای علاقمندان به سفر طراحی و تکمیل شود.

شهر ماکو و شهرستان ها و روستتاهای اطراف ماکو نزدیک به یک هفته میزبان سفرنامه نویس هایی است که در روستاها و شهرستان های ماکو در جستجوی جاذبه های گردشگری و آشنایی با میراث ناملموس و آداب و رسم جامعه محلی هستند تا با تشریح آن ها برای علاقمندان به سفر در فضای مجازی نخستین گام برای جهش منطقه آزاد ماکو به سوی گردشگری بردارند.

منطقه آزاد ماکو حساب ویژه ای برای ماندگار شدن گردشگرانی که قصد سفر به خارج از ایران را دارند در این منطقه بکر و خوش آب و هوا در کشور باز کرده است.

سلیمانی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفته است که تصمیم دارد از بومگردی و سیاه چادرهای عشایری ماکو و شهرستاان های اطراف این شهر درآمدزایی مردم محلی را افزایش بدهد.

منطقه آزاد ماکو برغم جذابیت های گردشگری ناشناخته برای علاقمندان به سفر، از زیرساخت های ضعیف در صنعت گردشگری رنج می برد، اما تصمیم مدیران جدید منطقه آزاد ماکو برای توسعه زیرساخت های گردشگری این منطقه جدی است.

ماکو از مهمترین مناطق ترانزیتی کشور است که در مسیر جاده ابریشم واقع شده و ماندگاری مسافر یا حتی گردشگرانی که قصد خروج از کشور دارند در این منطقه بسیار پایین است. مدیران منطقه آزاد ماکو عزم خود را برای نگهداشتن مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برای اقامت در ماکو جزم کرده اند.

برهمین اساس گروه ۶۰ نفری از بلاگرهای سفر و فعالان شبکه های اجتماعی در اینستاگرام که برخی از آن ها به اندازه حجم تماشاگران استادیوم آزادی فالوور دارند در اقدامی هماهنگ با مسئولان منطقه آزاد ماکو به شهرستان های پلدشت و شوط و صدها روستای این منطقه سفر کرده اند تا با ترغیب گردشگران داخلی برای سفر به ماکو از طریق انتشار تصاویر زنده و منحصر به فرد گردشگران داخلی و حتی خارج از ایران در کشورهای همسایه را برای سفر به مقصد گردشگری جدبد ایران ترغیب کنند.

بلاگرها و فعالان مهم و پر طرفدار شبکه های مجازی کشور که در حوزه سفر و گردشگری فعال هستند از عصر دیروز تاکنون توانسته اند هشتگ های ماکو را در شبکه های مجازی داغ کنند و ددر مدت زمانی کوتاه بدون هزینه کلان بتتوانند یکی ا جاذبه های گردشگری ایران را برای میلیون ها ایرانی تشریح و از ساکنان کورهای همسایه نیز با داغ کردن هشتگ هایی به زبان آن ها ااز ماکو به عنوان ک مقصد جدد گردشگری در ایران یاد کنند و از گردسگران داخلی و خارجی بخواهند که ه ان نقطه بکر و زیبا سفر کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید