پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ایران شریک مطالعاتی گردشگری آذربایجان شد

0 انتشار:

صدای میراث: ایران به عنوان شریک مطالعاتی کشور آذربایجان در پروژه گردشگری «بازاریابی مقصد» در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی – تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی انتخاب شد.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری با اعلام این خبر گفت: با حمایت کومسک در سال ۲۰۱۸، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان تحت عنوان «چارچوب مفهومی مدیریت مقصد» مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی شد.

به گزارش معاونت گردشگری، لاریجانی گفت: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC-OIC) در سال ۲۰۱۸ و با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی کرد.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال ۲۰۱۹، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سالجاری به ایران سفر و نشست هم‌اندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی برگزار می شود.

لاریجانی تاکید کرد: در چارچوب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، در چارچوب مفهومی پیشنهادی،یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازارمحور با حضور گردشگران فعال می‌شود. اما بصورت مشترک توسط گردشگران همگام با تامین‌کنندگان، خدمات تولید می‌شوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبداء، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، کومسک بازوی اقتصادی تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) و چرخه مدیریت پروژه (PCM) نیز یکی از مکانیزم‌های استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه کمک‌های بلاعوض به پروژه‌های ظرفیت‌سازی و همکاری‌های فنی از سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است.

با پیگیری‌های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سال جاری و گذشته میلادی دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بین‌المللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین‌المللی برای اجرای این پروژه‌ها است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید