پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شهردار قزوین: ایجاد زیرساخت‌ گردشگری از اولویت‌های مدیریت شهری است/پروژه‌های شهری با رویکرد حفظ باغستان قزوین در حال تغییر است

0 انتشار:

صدای میراث: دکتر علی صفری، شهردار قزوین با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری لازمه توسعه صنعت توریسم است، گفت: مدیریت شهری قزوین با اجرای پروژه های زیرساختی در حوزه گردشگری گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته است.

شهردار قزوین در گفت‌و‌گوی اختصاصی با صدای‌میراث گفت: احداث دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین، پل معلق، پل طبیعت، احیای سرای سعدالسلطنه، ارائه کاربری «هتل-خانه» برای خانه‌های قدیمی احیا شده، اجرای پروژه بازآفرینی سبزه میدان و دولتخانه صفوی و اجرای جشنواره متنوع و شاخص در طول سال همچون جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی و هفته فرهنگی قزوین از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری قزوین برای توسعه صنعت گردشگری انجام داده است.

علی صفری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری قزوین در تلاش است تا بستر مناسب و اعتماد لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کند، افزود: حضور سرمایه‌گذاران در قزوین موجب عملیاتی شدن پروژه‌های مهم برای جذب گردشگر به این شهر می‌شود.

او گفت: امیدواریم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری قزوین که ساخت هتل مناسب با استانداردهای بین‌المللی است، با حضور سرمایه‌گذاران در شهر قزوین مرتفع شود.

دکتر صفری افزود: شهرداری قزوین با ایجاد سازمان باغستان‌های سنتی برای حفظ باغستان قزوین و ارائه خدمات مطلوب به باغداران گام مهمی برداشته است و ادامه برخی پروژه‌های شهری همچون تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) نیز با رویکرد حفظ باغستان سنتی قزوین در حال تغییر طرح است تا این پروژه با کمترین آسیب به میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی به اتمام برسد.

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به برنامه‌های نوروزی تدارک دیده شده برای شهروندان و گردشگران در شهر قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای نوروز ۹۸ برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی است که در سال گذشته با استقبال بینطیر هموطنان از سراسر کشور همراه بود و برنامه‌های متنوعی با حضور ۱۳ استان کشور در این جشنواره به اجرا درآمد.

دکتر صفری با بیان اینکه دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی از سوم تا نهم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدالسلطنه برگزار می‌شود، گفت: احیای سنت‌های آئینی و کهن ایرانی که در حال فراموشی است با هدف انتقال آن‌ها به نسل جوان، ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در بین شهروندان و گردشگران نوروزی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی- تاریخی کشور از جمله اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی است.

وی معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی شهر قزوین به منظور تقویت و تحقق رویکرد شعار قزوین (شهر شاداب؛ نزدیک‌ترین مقصد)، معرفی شیرینی و غذاهای ستنی و معرفی شایسته شهر قزوین به منظور ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی اعلام کرد.

شهردار قزوین با بیان اینکه در این جشنواره آداب و رسوم و فرهنگ ۸ استان مختلف کشور توسط هنرمندان این استان‌ها به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر یک از روز های جشنواره به یکی از استان‌های کشور برای ارائه فرهنگ و سنن، موسیقی‌های محلی، سوغات مهم و … اختصاص می‌یابد و در مجموع بیش از ۱۰۰ برنامه مفرح فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری برای دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی پیش‌بینی شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید