چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بازارهای هدف گردشگری ایران بازنگری شد

0 انتشار:

صدای میراث: بازنگری و به هنگام‌سازی بازارهای هدف گردشگری ایران به پایان رسید.

به گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است گفت: در همین راستا طرح بازنگری و به هنگام‌سازی کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

او در خصوص نکات متمایز این طرح افزود: در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، اقدام میان‌مدت و اقدام بلند‌مدت دسته‌بندی شده است.

به گفته لاریجانی این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا براساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند و اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح نیز کاملا مشخص است.

وی در خصوص روند تهیه «طرح بازنگری و به هنگام‌سازی کشورهای بازار هدف» گفت: برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد.

به گفته او در گام بعد ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتد دانشگاه و صاحبنظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.

لاریجانی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب ۳۰ کشور اولویت‌دار برای بازار هدف انتخاب و برای آن‌ها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در سالجاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید