صدای میراث: بازنگری و به هنگامسازی بازارهای هدف گردشگری ایران به پایان رسید.
به گزارش سازمان میراثفرهنگی، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامهریزی و بازاریابی است گفت: در همین راستا طرح بازنگری و به هنگامسازی کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این دفتر قرار گرفت.
او در خصوص نکات متمایز این طرح افزود: در این طرح نسبت به طرحهای مشابه پیشین، سطحبندی کشورهای بازار هدف ایران رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاهمدت، اقدام میانمدت و اقدام بلندمدت دستهبندی شده است.
به گفته لاریجانی این ابتکار به سازمان متبوع کمک میکند تا براساس منابع در اختیار بتواند برنامههای آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند و اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح نیز کاملا مشخص است.
وی در خصوص روند تهیه «طرح بازنگری و به هنگامسازی کشورهای بازار هدف» گفت: برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان تعیین و زیرشاخصهای هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد.
به گفته او در گام بعد ضریب شاخصهای کلان توسط اساتد دانشگاه و صاحبنظران صنعت گردشگری مشخص و دادهها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمیسازی شد.
لاریجانی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روشهای آماری رتبهبندی در قالب ۳۰ کشور اولویتدار برای بازار هدف انتخاب و برای آنها سطحبندی و اولویتبندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در سالجاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.