پنج شنبه, ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

برپایی تور هنرگردی تهران با هدف کوتاه کردن دست دلالان در هفته صنایع‌دستی

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی که از ۲۰ تا ۲۶ خردادماه برگزار می‌شود، تورهای هنرگردی به منظور بازدید شهروندان از کارگاه‌ها و مراکز عرضه صنایع‌دستی مستقر در پایتخت به صورت رایگان برگزار می‌شود.

به گزارش اداره میراث‌فرهنگی استان تهران، پرهام جانفشان گفت: علاقمندان برای شرکت در این تورها می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به سامانه ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ پیامک کنند.

به گفته وی این تورها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که شهروندان به عنوان مثال پس از بازدید از موزه آبگینه از یک کارگاه سفالگری یا شیشه گری بازدید کنند تا درک و نگرش بهتری از خلاقیت و توان هنرمندان ایرانی در طول تاریخ داشته باشند.

وی افزود: تورهای هنرگردی در سه محور موزه فرش به همراه بازدید از کارگاه گلیم‌بافی، بافت تاریخی تهران و بازدید از بازارچه صنایع‌دستی محور تاریخی عودلاجان و موزه آبگینه و بازدید از کارگاه هنرمندان رشته شیشه و سفال طراحی شده است.

جانشفان گفت: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در قالب این تورها ضمن حمایت و ایجاد دلگرمی برای هنرمندان بویژه در فروش محصولات تولیدی، سبب می‌شود دست واسطه‌ها نیز بین گردشگر و هنرمند کوتاه و محصولات هنری با قیمت واقعی به گردشگران عرضه شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید