شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

برپایی آیین های نمایشی در همایش ملی «آیین، صلح و تنوع فرهنگی»

0 انتشار:

رییس پژوهشکده مردم شناسی از برپائی آیین های نمایشی در مراسم افتتاحیه همایش ملی« آیین، صلح و تنوع فرهنگی » خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، علیرضا حسن زاده «امروز» با اعلام این خبرافزود: همایش ملی« آیین، صلح  و تنوع فرهنگی » روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود .

او تصریح کرد : این همایش در دو بخش ؛افتتاحیه از ساعت ۱۰ تا ۱۳  و علمی از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در تالارهای فردوسی و حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد .

حسن زاده گفت : با توجه به اهمیت آیین های ایرانی که از یک سو بازتاب دهنده گفتمان صلح و تنوع فرهنگی بوده و از سوی دیگر یکی از منابع اصلی همبستگی و وحدت ریشه دار، تاریخی و فرهنگی اقوام ایرانی هستند، همایش ملی آیین، صلح  و تنوع فرهنگی توسط پژوهشکده مردم شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این همایش ۳۷ سخنرانی علمی ارائه خواهد شد تصریح کرد :  دو نمایشگاه« آیین ها در حوزه ایران فرهنگی» و «هنرهای سنتی و صلح» توسط موسسه فرهنگی اکو و پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه تصریح کرد : دو فیلم در زمینه آیین های نوروز در حوزه ایران فرهنگی نیز در این همایش به نمایش در خواهد آمد.

حسن زاده با بیان اینکه پژوهشکده مردم شناسی در سال های گذشته همایش های دیگری همچون «فرهنگ صلح و تنوع فرهنگی» و «نوروز، میراث صلح »را برگزار کرده  افزود: مجموعه مقالات همایش ملی« آیین، صلح  و تنوع فرهنگی»  بهار سال ۱۳۹۸ منتشر خواهد شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید