چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی در ۱۰ بنای صندوق احیاء

0 انتشار:

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: ۱۰ رویداد فرهنگی در ۱۰ بنای تاریخی واگذار شده صندوق احیاء در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ به صورت مستمر و با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس برگزار می شود.

به گزارش صدای میراث؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صابتا، پرهام جانفشان گفت: صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در ۶ ماهه نخست سال، با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس چندین رویداد فرهنگی را با همکاری و همراهی ادارت کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ها و بهره برداران در ۸ بنای تاریخی صندوق احیاء برگزار کرد.

وی ادامه داد: خانه آقازاده در ابرکوه یزد با برگزاری دو رویداد فرهنگی، خانه کلانتر در سمنان، کاروانسرای افضل در شوشتر خوزستان، مجموعه باقریها در گرگان، خانه یزدانپناه در قم، مجموعه عامریهای کاشان، کاروانسرای پیام در مرند و کاروانسرای سعدالسلطنه در قزوین از جمله بناهایی بودند که در طول شش ماه اول سال با برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت میراث ناملموس، گردشگری غذا و صنایع دستی به منظور دمیدن روح تازه در کالبد بناهای تاریخی با موفقیت صورت پذیرفت.

جانفشان خاطرنشان کرد: هم اکنون با تجربه برگزاری رویدادهای فرهنگی در شش ماه اول سال، ۱۰ بنای تاریخی باغ نمیر تفت در یزد، خانه محسنی در شهرستان بهبهان استان خوزستان، هتل لاله یزد، حمام محله حاجی  و حمام قلعه در همدان، خانه سوری کرمانشاه، حمام گپ در استان لرستان، خانه مستوفی شوشتر، هتل آپادانا در استان فارس و کاروانسرای ده نمک در استان سمنان میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.

جانفشان تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این رویدادهای فرهنگی صندوق احیاء، معرفی صنایع دستی، هنرها، آیین ها و غذاهای بومی همگام با معرفی ابنیه تاریخی است که می تواند نقش اثربخشی در حفظ هویت سرزمینی داشته باشد. از دیگر سو با ارائه و معرفی این داشته های ارزشمند جوامع محلی، می توان زمینه آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را با این خرده فرهنگ ها فراهم ساخت و بسیاری از این ثروت های میان نسلی را از خطر فراموشی نجات داد.

مدیر عامل صندوق احیاء در پایان ضمن تشکر از حمایت های ادارت کل میراث فرهنگی و بهره برداران بناهای تاریخی، فعالیت های فرهنگی در بناهای تاریخی را که از مهمترین عوامل معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرها در شرایط کنونی دانست و افزود این صندوق در حال تدوین برنامه های خوبی در این راستا می باشد که به زودی در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد نمود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید