شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تلاش برای شکست استراتژی آمریکا در محدود کردن سفر به ایران/ورود به ایران بدون برچسب ویزا

0 انتشار:

صدای میراث: علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد که از امروز اول آذرماه طرح ارایه ویزای الکترونیک ایران برای گردشگران خارجی بدون درج برچسب در پاسپورت آن ها در فرودگاه های ایران اجرایی شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: طرح ویزای الکترونیک بدون برچسب ایران برای گردشگران خارجی با موافقت وزارت امور خارجه و نیروز انتظامی ممکن شده است.

به گفته مونسان هدف از ارایه خدمات جدید ویزایی ایران به گردشگران خارجی تسهیل در ورود گردشگران به کشور و افزایش تعداد گردشگران ورودی به ایران است.

به گزارش صدای میراث، پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گردشگران عازم به ۷ کشور از جمله ایران را مشمول تحریم های ویزایی قرار داد و اعلام کرد که همه آن هایی که به هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن سفر کنند برای ورود به خاک آمریکا نیازمند دریافت ویزای مجدد هستند که پروسه ای زمانبر خواهد بود، ایران تصمیم به شکستن این تحریم برای گردشگران خارجی عازم کشور گرفت.

حالا امروز علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی از اجرایی شدن طرحی در ایران خبر داده است که نگرانی گردشگران خارجی برای تحریم ویزایی آمریکا در صورت سفر به ایران را از بین می برد.

امروز همزمان با روز اصفهان در ایران علی اصغر مونسان گفته است که گردشگران خارجی از همین امروز می توانند بدون آن که برچسب ویزای ایران در صفحات پاسپورت آن ها قرار بگیرد ویزای الکترونیک ورود به ایران را در فرودگاه های بین المللی مقصد گردشگران خارجی در ایران دریافت کنند.

این تصمیم در شرایطی گرفته شده است که فعالان صنعت گردشگری ایران از کاهش ورود گردشگران خارجی به کشور با آغاز دور تازه ایران هراسی و بازگشت مجدد تحریم ها خبر داده اند.

علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری اما ابراز امیدواری کرده است که ارایه ویزای الکترونیک ورود به ایران در فرودگاه های کشور بدون نیاز به درج برچسب ویزایی ایران در پاسگورت گردشگران خارجی به افزایش ورود گردشگر به ایران منجر شود.

گفتنی است همزمان با افزایش نرخ دلار در ایران مقصد ایران که میشتر از سوی سازمان جهانی جهانگردی رتبه نخست ارزانترین کشور برای گردشگران خارجی شده بود باز هم این رکورد را حفظ کرده تا جایی که برخی معتقدند قیمت یک شب اقامت در هتل های ایران با خوردن یک همبرگر در اروپا و آمریکا برابری می کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید