چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳

تعقیب قضایی مدیران سابق به دلیل تضییع بیت‌المال در کرمان/پروژه‌های بلااستفاده مدیران سابق میراث‌فرهنگی را به دادگاه کشاند

0 انتشار:

صدای میراث: مرکز رسانه قوه قضاییه از از احضار تعدادی از مسئولان سابق سازمان میراث‌فرهنگی کشور به دلیل تضییع حقوق بیت‌المال به دادسرای کرمان خبر داد.

براساس اعلام این مرکز، دادخدا سالاری دادستان کرمان گفت: با توجه به وظیفه مدعی‌العموم به عنوان حافظ حقوق عامه، دادستانی کرمان با وجود آنکه شاکی خصوصی و گزارشی از سوی ضابطان در خصوص مراکز خدماتی و رفاهی بین‌راهی که توسط سازمان میراث‌فرهنگی در سال‌های گذشته و با پول بیت‌المال احداث اما به دلیل عدم جانمایی مناسب، بلا استفاده رها شده‌اند، به موضوع ورود کرد و پرونده‌ای در این رابطه در داسرای کرمان تشکیل شد.

دادستان کرمان افزود: تعدادی از مدیران وقت سازمان میراث فرهنگی به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان احضار و از آنان تحقیقات اولیه به عمل آمده است و پرونده در حال رسیدگی است.

سالاری گفت: متأسفانه در استان کرمان ده‌ها ساختمان به این شکل بلااستفاده ساخته و رها شده‌اند.

دادستان کرمان افزود: متأسفانه میلیاردها ریال به بیت‌المال ضرر وارد شده که در حال حاضر چندین‌نفر به دادسرا احضار و تحت تعقیب قضائی نیز قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فرایند طراحی و اجرای تمامی این پروژه‌ها در تهران و بدون هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها صورت پذیرفته و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این طرح بدون کارشناسی مناسب و بعضاً با توانایی افراد ذی‌نفوذ اجرا شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید