پنج شنبه, ۰۲ فروردین, ۱۴۰۳

تغییرات ادامه‌دار در وزارت میراث‌فرهنگی به گردشگری رسید/از انتصاب در شرکت توسعه گردشگری تا تغییر در مدیران کل معاونت گردشگری

0 انتشار:

صدای میراث: تغییر مدیران در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با گذشت بیش از یکصد روز از وزارت عزت‌الله ضرغامی ادامه دارد و در تازه‌ترین تغییر مدیرعامل قبلی شرکت توسعه گردشگری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی کنار گذاشته شد.

عزت‌الله ضرغامی امروز در مراسمی علی همتی را جایگزین علی جیرفتی مدیرعامل قبلی این شرکت کرد. ضرغامی البته در این مراسم حضور نداشت و حکم انتصاب جدید را علی دارابی قائم مقام و معاون میراث‌فرهنگی او به مدیرعامل تازه این شرکت سپرد. علی همتی در اظهاراتی گفته است که با بررسی جامع از وضعیت شرکت توسعه گردشگری به این نتیجه رسیده که این شرکت روزهای سختی را گذرانده و به همین دلیل طرح جامع تحول در همه عرصه‌های کاری این شرکت را ارایه خواهد کرد تا با تسهیل شرایط و مساعدت‌های لازم در آینده‌ نزدیک جهشی مقبول در این مجموعه رقم بخورد.

علی همتی، پیشتر مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و گردشگری بنیاد مستضعفان و عضو هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه آن هلدینگ بود.

اما پیگیری‌های صدای میراث از مشخص کرده است که تغییرات در حوزه مدیران گردشگری همچنان ادامه دارد و قرار است در جدیدترین تغییرات، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به تهران منتقل شود و در ساختمان معاونت گردشگری به سمت مدیرکل سرمایه‌گذاری معاونت گردشگری مشغول به کار شود.

علی تجری در دو هفته اخیر سعی بر برپایی یک فم تور به استان گلستان کرده است و علاوه بر دعوت از خبرنگاران از معاون گردشگری، روسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ۳۸ استان کشور و همچنین رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با عنوان رییس کانون انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور کرده است. او در دعوتنامه خود خطاب به رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کیش این جزیره وابسته به مناطق آزاد که به منطقه آزاد کیش شهرت دارد، استان کیش نامیده است.

او که از احتمال به دست آوردن سمت مدیرکل سرمایه‌گذاری گردشگری کشور مطلع است قرار بود هفته گذشته فم‌تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان را با حضور مدیران انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان‌ها برگزار کند که این برنامه کنسل شد.

به نظر می‌رسد علی تجری با دعوت از تمامی روسای انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تلاش کرده است تا شانس خود برای همراه کردن فعالان گردشگری سراسر کشور برای تصدی سمت جدید در معاونت گردشگری را بیازماید و در حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور که قرار بود در این فم تور حضور داشته باشد، وزن خود را دز جامعه گردشگری کشور بالا ببرد.

علی تجری ۳ سال است که به سمت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به حکم علی‌اصغر مونسان منصوب شده است. فعالان صنعت گردشگزی اما مدیریت او در بخش سرمایه‌گذاری معاونت گردشگری را برنمی‌تابند و برخی‌شان به صدای میراث گفته‌اند که مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گلستان گزینه مناسب برای تصدی مدیرکل سرمایه‌گذاری معاونت گردشگری نیست.

پیگیری بیشتر صدای میراث از احتمال تغییرات جدید در معاونت گردشگری به یک نام دیگر هم رسید. علیرضا ایزدی مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های همدان و خوزستان در دولت دهم که در دولت دوازدهم به مدیرکل حوزه ریاست وزارت میراث‌فرهنگی در دوران وزارت علی‌اصغر مونسان رسید، قرار است به عنوان مدیرکل نظارت بر تاسیسات گردشگری به معاونت گردشگری منتقل شود. فعالان گردشگری اما اعتراض خود را به احتمال تصدی علیرضا ایزدی به این سمت به مقامات وزارت میراث‌فرهنگی منتقل کرده اند.

عزت‌الله ضرغامی پیشتر نیز با انتصاب علی دارابی معاون سابق خود در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به سمت معاونت میراث‌فرهنگی کشور و سجاد نوروزیان عضو انجمن پیپ ایران به سمت ریاست موزه ملی فرش ایران با انتقادات بسیاری از سوی باستان شناسان و فعالان میراث فرهنگی و موزه‌داری مواجه شده بود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید