جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

تلاش وزارت میراث‌فرهنگی برای اقناع ستاد ملی کرونا به منظور راه‌اندازی سفرهای نوروزی/سفر در قالب تور و اقامت در تاسیسات گردشگری شرط برقراری سفرهای نوروزی است/سفر انفرادی در نوروز ۱۴۰۰ تنها با ماندگاری در هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی مجاز است   

0 انتشار:

صدای میراث: معاون گردشگری از پیشنهاد دو مدل سفر برای مدیریت و کنترل سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ به ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش معاونت گردشگری، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست با رؤسای تشکل‌های گردشگری با اشاره به آزاد شدن احتمالی سفر در نوروز اعلام کرد: جلساتی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار و به صورت مفصل موضوع سفر در نوروز بررسی شد.

او افزود: وزارت میراث‌فرهنگی دو مدل سفر را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داد که می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اجرا شود. مدل اول سفر با تور است که گردشگران از خدمات تور استفاده می‌کنند و حتما در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت که تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. مدل دوم سفر نیز شامل افرادی است که تور خریداری نمی‌کنند اما در سفر به شهر مقصد باید در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه اقامت کنند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت و سلامتی مردم حفظ شود.

معاون گردشگری تاکید کرد: به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد کمپ‌های گردشگری، چادر ‌زدن، اقامت گردشگران در مدارس، زائرسراها، حسینیه‌ها و… ممنوع است و این موضوع نیز به استاندارها اعلام شده است.

گفتنی است، اظهارات معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی برای بازگشایی سفرهای برنامه‌ریزی شده در نوروز ۱۴۰۰ تنها پیشنهاداتی است که وزارت میراث‌فرهنگی در جلسه با ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مطرح کرده و هنوز مشخص نیست با وجود شیوع کرونای انگلیبسی در ایران و هشدارها برای آغاز موج چهارم کرونا در کشور، آیا ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهادات مطرح شده از سوی وزارت میراث فرهنگی برای صدور مجوز آغاز سفرهای نوروزی را می پذیرد یا نوروز ۱۴۰۰ نیز سفر به دلیل کرونا برای ایرانی ها ممنوع خواهد شد؟

ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز در حال بررسی پیشنهادات مطرح شده برای بازگشایی سفر کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ است و تاکنون هیچ اعلام نظری از سوی این ستاد برای گشایش مسیر سفرهای نوروزی صورت نگرفته است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید