پنج شنبه, ۰۲ فروردین, ۱۴۰۳

حذف دفاتر منتقد از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران/هشدار نسبت به مهندسی انتخابات در مهمترین تشکل گردشگری ایران/پرونده تقلب در انتخابات انجمن ایران باز است

0 انتشار:

صدای میراث: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اعضای منتقد به عملکرد هیات مدیره این انجمن را در آستانه برگزاری انتخابات این انجمن و به بهانه پرداخت نکردن حق عضویت، حذف کرد.

براساس آنچه برخی اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور به صدای میراث گفته‌اند، هیات مدیره فعلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل صنفی صنعت گردشگری کشور، در تلاش برای مهندسی انتخابات دو هفته آینده این انجمن با حذف اعضا و مدیران دفاتر گردشگری منتقد به عملکرد این مجموعه است.

عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در چهار سال گذشته بویژه از دو سال قبل که کرونا صنعت گردشگری ایران را به رکود و ورشکستگی کشاند، با انتقادات زیادی از سوی فعالان صنعت گردشگری و مدیران آژانس های گردشگری مواجه بود.

به گفته این فعالان، هیات مدیره فعلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نتوانسته است حامی خوبی برای فعالان صنعت گردشگری باشد و حتی منجر به ایراد آسیب‌های بیشتر به این صنف شده است.

رشید رجب‌پور عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و زیارتی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با صدای میراث با اعلام حذف حدود ۴۰ آژانس منتقد به عملکرد هیات مدیره فعلی انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران براساس شنیده‌ها و به بهانه پرداخت نکردن عضویت بدون ارایه اخطار قبلی به این اعضاء، اعلام کرد: متاسفانه در استانه برگزاری انتخابات مهمترین تشکل صنفی بخش گردشگری کشور، هیات مدیره فعلی انجمن ایران اقدام به حذف حدود ۴۰ عضو موثر و قدیمی و البته منتقد این انجمن به بهانه پرداخت نشدن حق عضویت از انجمن ایران کرده است که اقدام شایسته‌ای نیست.

او با اعتراض به این موضوع که ۴ سال است هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران فهرست اعضای انجمن و تعداد اعضاء را متشر می‌کند و این موضوع را محرمانه نگاه داشته است گفت: این حق تمامی اعضاء است که بدانند انجمن ایران که زمانی ۱۲۰۰ عضو داشته است اکنون چه تعداد عضو دارد. اما متاسفانه هیات مدیره اعلام فهرست اعضاء را محرمانه نگاه داشته است و این فرصتی است که می‌تواند جهت مهندسی انتخابات دو هفته آینده در اختیار اعضای فعلی هیات مدیره جدید برای لابی و جمع کردن آراء به نفع خود در انتخابات آینده انجام دهد.

رشید رجب‌پور اعلام کرد: براساس شنیده‌ها حدود ۸۰۰ عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران حق عضویت خود را پردخت نکرده‌اند و باید عضویت تمام این اعضاء براساس رفتار غیرحرفه‌ای انجمن ایران در این انجمن یشه‌دار و مهم صنعت گردشگری کشور ملغی شود اما هیات مدیره فعلی تنها به حذف و تعلیق اعضای منتقد و رقبای خود اقدام کرده است.

به گفته این عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، هیات مدیره این انجمن با ادعای رفتار قانونی در برابر اعضایی که حق عضویت خود را پرداخت نکرده‌اند، اقدام به سلب عضویت منتقدان کرده است. در حالی که شنیده می‌شود مذاکرات غیرمستقیم با برخی آژانس‌های کوچک برای متقبل شدن پرداخت حق عضویت آن‌ها، به شرط رای به اعضای فعلی هیات مدیره در جریان است.

رشید رجب پور با اعلام این که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از علی‌اصغر مونسان وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از سفر به ترکیه مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت و این مبلغ را به گفته خودشان در حساب سود روزشمار در بانک نگهداری می‌کنند و سود آنرا دریافت می‌کنند، افزود: هیات مدیره فعلی می‌توانست حق عضویت دفاتر را در شرایطی که کرونا منجر به تعطیلی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی شد پرداخت کند نه آن که به بهانه نپرداختن حق عضویت اعضا را سلب کند.

او افزود: براساس شنیده‌های ما حدود ۸۰۰ عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران حق عضویت خود را پرداخت نکرده‌اند و بنابراین عضویت آن‌ها نیز باید ملغی شود.

رجب پور گفت: بسیاری از اعضاء به دلیل قهر با هیات مدیره فعلی و در اعتراض به عملکرد آن‌ها در قبال حفظ منافع دفاتر گردشگری حاضر به پرداخت حق عضویت نشده‌اند.

رجب پور افزود: مردادماه سال گذشته مهلت حضور اعضای فعلی انجمن ایران در این انجمن به پایان رسیده است و این اعضاء با بخشنامه وزارت کار در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران مانده‌اند و نه با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا. بنابراین از سال قبل تاکنون حضور آن‌ها در سمت هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران غیرقانونی است و این افراد فاقد صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد دفاتر گردشگری کشور هستند.

او با اشاره به تجربه انتخابات قبلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که ۴ سال قبل در هتل هما تهران برگزار شد گفت: پرونده شکایت اعضاء در مورد تقلب در آن انتخابات همچنان باز است و محرز است که در انتخابات قبلی انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تقلب صورت گرفته است.

رشید رجب‌پور تاکید کرد: حذف اعضای منتقد از عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مشافرت هوایی و جهانگردی ایران در شرایطی صورت گرفته است که هیات مدیره فعلی انجمن مضوع برگزاری انتخابات مجازی را مطرح کرده است. در حالی که هیچ فهرستی از تعداد اعضاء که دانستن در مورد آن‌ها حق تمامی اعضاء است در سایت انجمن منتشر نشده و هیات مدیره فعلی نیز حاضر به در دسترس قرار دادن فهرست اعضاء برای مجموعه دفاتر عضو این انجمن نیست.

او برگزاری مجازی انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را دارای شائبه خواند و گفت: احتمال دارد انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به شیوه مجازی بصورت مهندسی شده برگزار شود.

به گفته رشید رجب پور ۲۰ روز مانده به برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران،‌ اعلام برگزاری انتخابات بصورت مجازی مطرح می‌شود و با توجه به آن که فهرست اعضای انجمن محرمانه در اختیار هیات مدیره فعلی قرار دارد، فرصت رقابت در این انتخابات نیز همچون حق عضویت اعضاء سلب شده است.

او با اعلام این که هیات مدیره فعلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در حال سوءاستفاده از فرصت حضور در مهمترین تشکل صنفی صنعت گردشگری ایران است افزود: هیات مدیره در حال فعالیت اقتصادی و برگزاری جلسات خارج از انجام وظیفه برای رسیدگی به مشکلات دفاتر گردشگری در محل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید