جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

خبرسازی تازه برای آرامگاه روزنامه‌نگاران عصر مشروطه/پارکینگ می‌شود، پارکینگ نمی‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: «آرامگاه روزنامه‌نگاران عصر مشروطه پارکینگ می‌شود.» این عنوان یک توئیت در فضای توئییتر بود که بلافاصله از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران تکذیب و مشخص شد که آرامگاه روزنامه‌نگاران عصر مشروطه در خیابان کمالی تهران و دیوار به دیوار بیمارستان لقمان‌الدوله، نه تنها تبدیل به پارکینگ این بیمارستان نمی‌شود که حتی فضای بیشتری برای حفظ و نگهداری از مقبره صوراسرافیل و ملک‌المتکلمین دو روزنامه‌نگار مشروطه‌خواه در اختیار این مجموعه ثبت ملی شده گذاشته می‌شود.

آرامگاه روزنامه‌نگاران مشروطه‌خواه که به دستور محمدعلی شاه کشته شدند و جسدشان پشت خندق باغشاه انداخته شد، در سال‌های گذشته وضعیت مناسبی نداشت و صدای میراث توانسته بود با حضور در این مقبره که دارای ۵ قبر است و محل زندگی سرایدار این مجموعه و خانواده او شده بود، وضعیت تاسفبار این مجموعه تاریخی را به تصویر بکشد. پس از انتشار آن گزارش بود که مسیر خریداری این مجموعه و مرمت و بازسازی آن هموار شد و احمد مسجد جامعی با حضور در این مجموعه موضوع خریداری آرامگاه روزنامه‌نگاران عصر مشروطه از سوی شهرداری را مطرح کرد و با آن موافقت شد.

روزنامه‌نگاران شهید عصر مشروطه عاقبت بخیر شدند/یادمان شهدای مشروطه تملک شد

این مجموعه اکنون در دست مرمت و بازسازی است و به نظر می‌رسد علاوه بر مرمت آرامگاه روزنامه‌نگاران عصر مشروطه موزه ای نیز در کنار این مجموعه تاریخی احداث شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید