شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

خسرو سینایی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت

0 انتشار:

صدای میراث: خسرو سینایی فیلمساز، کارگردان و مستندساز پیشکسوت سینمای ایران ساعاتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و عفونت ریه از دنیا رفت.

خسرو سینایی هنرمند ۸۰ ساله کشورمان که آثار ماندگاری در سینمای ایران برجای گذاشت در بیمارستان امیراعلم تهران بستری بود که عصر امروز ۱۱ مردادماه سال ۹۹ پس از آنکه از چند روز پیش به دلیل وخامت وضعیت سلامتی اش به دستگاه ونتیلاتور متصل شد، توان از کف داد و جان باخت.

«مرثیه گمشده» با موضوع مهاجران لهستانی در ایران، «عروس آتش» با تم اجتماعی قتل های ناموسی، «جزیره رنگین» در موضوع خاک رنگین جزیره هرمز، «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «گفت‌وگو با سایه» و «هیولای درون» از جمله مهمترین آثار سینمایی او است.

گفت وگوی کامل خسرو سینایی با صدای میراث را بخوانید

سینمایی همچنین مستندهایی در موضوع میراث فرهنگی ایران ساخت که با موضوع موزه جواهرات ملی ایران به رشته تحریر درآورده است. او از جمله فیلمسازانی بود که علاقه زیادی به فیلمسازی در مورد میراث فرهنگی و آثار تاریخی ایران داشت اما در آخرین گفت وگوی میراثی خود از دشواری های فیلمسازی با موضوع میراث فرهنگی سخن گفت و از مردم و مسئولین کشور خواست به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور همت بگمارند.

آخرین گفت وگوی میراثی خسرو سینایی با صدای میراث را اینجا تماشا کنید:

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید